Du som gärna underlättar för dina kollegor i deras vardag, välkommen!

Du som gärna underlättar för dina kollegor i deras vardag, välkommen!

På Coop Digital är det högt i tak och snabba vändor. Du ska gilla att ta mycket ansvar, vilja driva egna projekt, vara bra på att prioritera ditt arbete och ha ett bra självledarskap. Då det hela tiden är snabbt tempo behöver du vara trygg i att fatta egna beslut på egen hand. Gillar du att arbeta i ett entreprenörsklimat så är har du verkligen hittat rätt.

Information om uppdraget

Coop har nyligen skapat en digital enhet för att höja takten i den digitala transformationen för att möjliggöra fler affärsmöjligheter via innovativa digitala lösningar. Vi söker nu en assistent till den digitala enheten och tillhöra betalningsteamet. Här får du en innovativ och föränderlig miljö med högt i tak och härliga kollegor. Denna roll är tänkt att vara som ett stöd åt cheferna men också verka som administratör för hela den digitala avdelningen.

Du erbjuds
  • En möjlighet att vara med på en innovativ resa inom det digitala
  • En dedikerad konsultchef och karriärspartner på Academic Work
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter

Du kommer ha en bred och varierande roll med många bollar i luften. Uppgifterna är både högt som lågt, det kan handla om att skriva protokoll till att gå ner och köpa kaffe eller hoppa in i butiken för en ny digital lösning.

Du kommer exempelvis att:
  • Ansvarig för att säkerställa professionell hantering av affärsområdes agenda och vardag
  • Stödjer ledningsgruppen i arbetet med att koordinera, dokumentera, uppdatera, kvalitetssäkra och följa upp de prioriterade aktiviteterna inom affärsområdet
  • Ansvarig för planering, koordinering och dokumentation av affärsområdets ledningsmöten och deltar i olika initiativ och förberedelser inför lednings-, styrgrupps- och övriga beslutsmöten.
  • Ansvarig för att säkerställa professionell kommunikation till interna och externa aktörer
  • Stödjer ledningen i färdigställande av presentationsmaterial etc.
  • Generell stöd vid adminstrativa och operativa uppdrag
Vi söker dig som
  • Har nyligen arbetat i en chef-assistentroll heltid i minst 2 år mot en ledningsgrupp
  • Har goda kunskaper i svenska och engelska språket
  • Har god data-och systemvana och erfarenhet av Microsoft Office samt Outlook
  • Förmåga att driva tvärfunktionellt arbete
Som person är du:
  • Prestigelös och flexibel - som tidigare nämnt kan det vara både högt och lågt
  • Noggrann
  • Ansvarstagande
  • Integritet
  • Självgående
Övrig information
  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid, långsiktigt
  • Placering: Solna Business Park
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration, Assistent
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se