Driven kundansvarig/projektledare sökes för unik världssatsning

Driven kundansvarig/projektledare sökes för unik världssatsning

Information om uppdraget

Svenska startupen Virtualstores system för inomhuspositionering, tt2, har potential att förändra vårt sätt att navigera i komplicerade inomhusmiljöer som flygplatser, sjukhus, mataffärer, museer och e-handelslager på ett unikt sätt.
Tack vare de algoritmer och det IPS-system som deras utvecklare skapat behöver tt2 inte stöd av något annat än själva mobiltelefonen. Inga satelliter, ingen bluetooth, ingen iBeacon, ingen extern hårdvara. Bara telefonen. tt2 kan dessutom läggas in i de handdatorer som används på lager och i dagligvaruhandeln, som exempelvis Zebra och Honeywell.

Kollegorna som gjort detta har primärt en bakgrund från KTH datateknik och teknisk fysik. Men nu behöver de komplettera teamet med dig som kan axla rollen som kundansvarig projektledare.

Du erbjuds att:
  • Bli en del av ett startupbolag i stark tillväxt
  • Arbeta med stora kunder där du själv får vara med och driva, utveckla och påverka
  • Ingå i ett tajt team som drivs av stort engagemang
  • Vara del av en spännande utvecklingsresa med fantastiska möjligheter
Arbetsuppgifter

Som kundansvarig projektledare är du bryggan mellan utvecklingsteamet och kunden. Det är du som ansvarar för att samarbetet fungerar, att leveransen och koordinationen flyter på. Det kräver både en teknisk förståelse och social kompetens. Att du förstår kundens behov och arbetsprocesser är centralt för att du i nästa steg ska kunna driva kravställning och förbättringsönskemål gentemot utvecklingsteamet.

I rollen ingår att dagligen ha många kontakter såväl internt som externt med allt från affärsutvecklare till IT-enheter och lagerchefer. Utifrån kundens behov ska du skapa projektplaner och följa upp så att utvecklarna ligger i fas. Att säkerställa att kvaliteten i leveransen mot kund är i toppklass är A och O för oss.

Som projektledare kommer du att driva flera projekt parallellt och som kanske inte alltid ligger i fas med varandra. Så för att trivas hos oss måste du motiveras av att jobba varierat och lösningsorienterat.
För Virtualstores handlar allt om att hitta lösningar. Utan ett extremt lösningsorienterat utvecklingsteam hade de aldrig knäckt den där nöten. Det är lösningarna och innovationslusten som driver produkten och engagemanget framåt. Och det är det som gör det så kul att jobba med tt2!

Arbetet utgår från kontoret Alviks strand i Bromma. Du kommer att jobba nära Virtualstores grundare, Mathias Segelman.
De driver idag projekt för fem befintliga kunder (i Sverige såväl som utomlands) och har fler på tur. Ditt fokus kommer att ligga på att gå från pilotprojekt till implementering i kundens hela bestånd.

Vi söker dig som
  • Har en ingenjörsexamen med inriktning mot industriell ekonomi eller datateknik och som har en god förståelse för IT och teknik
  • Talar flytande svenska och har mycket goda kunskaper i engelska
  • Har goda kunskaper i Officepaketet (framför allt i excel)
  • Delar vårt engagemang
Det är starkt meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i ett konsultbolag med liknande arbetsuppgifter.

Som person ser vi gärna att du är orädd, självgående, strukturerad och affärsmässig!

Övrig information
  • Start enligt överenskommelse
  • Omfattning: Tillsvidareanställning på heltid med sex månaders provanställning
  • Placering: Bromma, Stockholm
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work. Virtualstores vill att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Ansökningarna gås igenom fortlöpande och annonsen kan stängas ner när vi övergått till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Försäljning, Teknik & Ingenjör, Teknisk rådgivare & Försäljningsingenjör
Typ av anställning Heltid
Rekrytering hanteras av Academic Work
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Virtualstores .