Driven junior produktionsassistent med intresse för orderflöden och logistik!

Driven junior produktionsassistent med intresse för orderflöden och logistik!

Om du vill arbeta på ett företag med mycket hjärta, och kund i fokus, är Strömberg Distribution arbetsplatsen för dig. Med start nu omgående efter årsskiftet söker vi nu en junior produktionsassistent till deras fina kontor i Flemingsberg ett stenkast från såväl buss- som pendelstation. Tillsammans med ett vasst team och roliga kunder kommer du arbeta med att avlasta projektledarna samt hantera egna uppdrag och kunder. Strömbergs Distribution arbetar med distribution-, logistik- och kommunikationslösningar inom tryckeribranschen och lägger vikt vid hög servicegrad och härlig stämning på kontoret. Låter det intressant? Välkommen med din ansökan redan idag!

Information om uppdraget

Academic Work söker för Strömbergs distributions räkning en produktionsassistent med start efter årsskiftet. Initialt är uppdraget på sex månader men med chans till förlängning förutsatt att alla parter är nöjda.
Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Strömbergs önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Strömbergs.

Arbetsuppgifter

Som produktionsassistent arbetar du i en bred spindeln-i-nätet-roll där du övergripande ansvarar för att utföra tilldelade kunders uppdrag i syfte att behålla och utveckla kundrelationer. Du ansvarar även för att bygga upp och utveckla starka kundrelationer samt att säkerställa att kunduppdragen levereras med rätt kvalité, hög leveranssäkerhet och god lönsamhet. Exempel på beställningar som kommer in från kund utskicksmaterial som ska matchas, printas och skickas per post.

Dina uppgifter består bland annat av orderläggning och att skapa artiklar i företagets order- och lagersystem, fakturera samt planera och leda produktionsuppdrag inom affärsområdet logistik. Din roll innefattar även receptionist/växel 15% av arbetsdagen (mellan kl.15.15-16.30).

Genom daglig kontakt med kunder planerar, koordinerar och följer du upp för att säkerställa leverans av projekten som ofta har korta ledtider. Det är därför av stor vikt att du har koll på alla detaljer och håller medarbetare i produktionen, projektledare samt kunden kontinuerligt uppdaterad om hur uppdraget fortlöper.

Den här tjänsten passar dig som är precis i början av din karriär med erfarenhet av projekt och ett intresse för att vidareutvecklas inom projektledning.

Vi söker dig som

Vi söker dig som har några års arbetslivserfarenhet av serviceinriktat arbete - gärna inom trycksaksbranschen, lager och logistik. Branscherfarenhet är dock inte ett krav.

Det viktigaste är ditt engagemang, din attityd och vilja att lära. Du trivs i rollen som "spindeln-i-nätet och med kundkontakt via olika media - men primärt telefon och mejl. Du gillar att ge professionell service, att lösa problem och tål stress då det tidvis är hög arbetsbelastning. Du måste också vara noggrann och ha ett gott sinne för detaljer.

Våra värderingar är: Vi bryr oss. Vi vågar. Vi ser inga problem. Vi lever ordning och reda.

Det är alltså ett krav att du
  • 1-3 års erfarenhet av service eller arbete med kundkontakt (tex växel eller reception)
  • Har goda kunskaper i Officepaketet
  • God förståelse och intresse för IT så att du snabbt tar till dig Strömbergs egna system.
  • Mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift
Meriterande är om du
  • Arbetat med webshop, då Strömberg driftar många kunders webshops.
  • Har B-körkort då du kommer behöva åka mellan våra två enheter i Flemingsberg och Jordbro. Företagsbil finns tillgänglig att låna.
ÖVRIG INFORMATION
  • Start: Omgående efter årsskiftet
  • Omfattning: Heltid
  • Lön: ca 125kr/h
  • Placering: Flemingsberg/Jordbro
Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på sts03@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail.
Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och fortfarande studerar på högskola/universitet, är nyutexaminerad eller har några års arbetslivserfarenhet.

* Vårt erbjudande till dig som heltidskonsult hos Academic Work inkluderar utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef också rabatter och erbjudanden genom vår konsultportal. Läs mer om vårt erbjudande här

Skydd för din personliga integritet
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Transport & Logistik, Administration & Ledning
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Academic Work är Sveriges andra största bemanningsföretag på tjänstemannasidan. Vi rekryterar och hyr ut akademiker som fortfarande studerar, eller som är i början av karriären - young professionals.

Academic Work startade år 1998 med tre studenter som levde sin egen affärsidé. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Förutom i Sverige finns vi även i Norge, Finland, Danmark, Tyskland och Schweiz. Vi känner oss stolta över att vi har fått vara med i början av fler än 100 000 människors karriärer och på samma gång hjälpt våra kunder med lika många nya kollegor.

Besök oss på Academic Work (http://www.academicwork.se/) eller sociala medier:

https://www.linkedin.com/company-beta/162242/

https://www.facebook.com/AcademicWork

https://www.instagram.com/academicwork/

https://twitter.com/academicwork_se

https://www.youtube.com/user/AcademicWork