Digital marknadskommunikatör till Lollapalooza Stockholm!

Digital marknadskommunikatör till Lollapalooza Stockholm!

Har du en utbildning inom digital marknadsföring, kommunikation eller motsvarande och vill ta dig an ett spännande projekt på Live Nation? Är du dessutom en kreativ och affärsmässig person med en stark och pulserande musikådra? Live Nation är Sveriges största arrangör av konserter, turnéer och evenemang och söker just nu en digital marknadskommunikatör som ska ansvara för den digitala marknadsföringen av festivalen Lollapalooza Stockholm med start omgående fram till augusti.
Är du personen vi söker? Sök redan idag då vi arbetar med löpande urval!

Information om uppdraget

När du kliver in på kontoret i centrala Stockholm möts du av engagerade och positiva kollegor som tillsammans arbetar mot samma mål - att ge den bästa möjliga upplevelsen av livemusik. Du inleder dina första dagar med en introduktion där du får gå jämte en erfaren kollega på marknadsavdelningen som introducerar dig till dina arbetsuppgifter. En typisk arbetsdag ansvarar du för den digitala kommunikationen för att marknadsföra Lollapalooza Stockholm via sociala medier. Du kommer dessutom att via sociala medier följa artisterna som ska uppträda på festivalen för att ha tillräckligt med information och kunskap. Detta för att kunna utforma en digital marknadsföringsplan och komma med förslag på kreativa inslag till festivalen.

Du erbjuds
  • En roll med stort eget ansvar där du får utlopp för din kreativitet i kombination med din passion för musik och kommunikation
  • Högt tempo och varierande arbetsuppgifter
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter
  • Hantera all digital kommunikation för Lollapalooza Stockholm via sociala medier (Instagram, Facebook, Twitter, Snapchat med mera)
  • Följa artister på sociala medier som ska vara med på Lollapalooza Stockholm och ha koll på kommande skivor och singlar
  • Löpande arbeta med administrativa arbetsuppgifter
Vi söker dig som
  • Har en utbildning inom digital kommunikation, marknadsföring eller motsvarande
  • Behärskar svenska och engelska i tal och skrift på en professionell nivå. Detta är ett krav i och med att både interna och externa kontakter kommer att föras på båda språken.
  • Har erfarenhet av att hantera sociala medier på ett strukturerat sätt och har goda kunskaper inom Instagram, Facebook, Twitter och Snapchat.
Vi ser det som meriterande men inte ett krav om du:
  • Har goda kunskaper inom ytterligare sociala plattformer, exempelvis Tiktok
  • Har arbetat i en kreativ roll sedan tidigare
Som person är du:
  • Flexibel
  • Affärsmässig
  • Samarbetsvillig
  • Strukturerad
  • Kreativ
Övrig information
  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid med start omgående fram till augusti
  • Placering: Centrala Stockholm
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Live Nations önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Marknadsföring
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Live Nation är Sveriges största arrangör av konserter, turnéer och evenemang. Lollapalooza är en av världens största festivaler som pågår i 3 dagar och grundades 1991 som en turnerande festival och fann sedan sitt hem i Chicago 2005. Sedan dess har Lollapalooza vuxit och utvecklats till en internationell angelägenhet som expanderat runt om i världen. Stockholm blev 2019 det sjunde tillskottet i den globala Lollapalooza-familjen.