Digital Project Lead till Scandinavian Service Partner

Digital Project Lead till Scandinavian Service Partner

Har du ett intresse för konsumentresan samtidigt som du är en fena på Excel? I rollen som Digital Project Lead kommer du att arbeta med de digitala betalningslöningar som SSP erbjuder på sina enheter. Här får du chansen att vara med på en stor expansion framåt, i en spännande och internationell miljö. Välkommen med din ansökan!

Information om uppdraget

Scandinavian Service Partner (SSP) är en ledande operatör av restauranger, barer, caféer, food courts och butiker på allt från flygplatser och tågstationer, till arenor och eventanläggningar. Med fler än 600 anläggningar på olika resedestinationer i 36 länder, är hela 200 av dem i Norden. SSP har en portfölj med några av de mest kända varumärkena i landet som de driver under licens, exempelvis Starbucks och Burger King, men också deras egna märken såsom ÄTA, Hunter Bar och The Oak Barrel. SSP är placerade på Arlanda flygplats - en spännande och händelserik miljö där saker och ting aldrig står stilla. Det är även efter den devisen som SSP jobbar. Genom att vara flexibla, modiga och innovativa kan företaget ge sina gäster en upplevelse som överträffar alla förväntningar.

På sina enheter kan SSP erbjuda betalningslösningar via QR-koder, självutcheckning och betalningskiosker. De erbjuder utöver detta home delivery och pre-order via webben. I rollen som Digital Project Lead kommer du att tillhöra SSPs digitala team. Ert huvudsakliga ansvarsområde är att arbeta med de digitala betalnings- och beställningslösningar som SSP erbjuder. I samband med detta har ni ett starkt internt samarbete med främst kategoriteamet och IT-avdelningen. Du kommer även att ha kontakt med externa parter, såsom företagets leverantörer av digitala lösningar.

I din roll kommer du att säkerställa att innehållet och lay out:en går enligt varumärkets grafiska profil samtidigt som ni maximerar försäljningen. För att göra detta kommer du att arbeta avancerat i excel. Du driver även testningen av nya lösningar och funktioner - allt för att skapa en sömlös kundupplevelse. Då SSP expanderar kommer flera nya enheter att öppnas framöver. Här tar du dig an en projektledande roll vad gäller de digitala lösningarna, och tillsammans med din kollega arbetar ni för utveckling och förbättring av både nya och befintliga betalningslösningar.

Du erbjuds:
  • Att vara del av ett flexibelt företag utan tunggrodda processer och långa beslutsvägar. Här är det en kort sträcka från idé till action!
  • Goda utvecklingsmöjligheter i din roll och i företaget
  • En varierande roll i en spännande miljö
Arbetsuppgifter
  • Förbättra funktionalitet i de befintliga digitala lösningarna
  • Försäljningsoptimering där du säkerställer att ni får ut maximal nytta av systemen som används
  • Ansvara för genomförande av utbildningar vid lanseringar / ta fram utbildningsmaterial
  • Testning och justering
  • Skapa underlag i Excel
  • Agera projektledare för nya enheter där du ansvarar för den digitala lösningen
  • Vara kontaktperson till såväl interna funktioner (ex IT och kategoriteam) som externt med leverantörer av system
Vi söker dig som
  • Har goda kunskaper i Excel
  • Har arbetat med digitala lösningar, systemutveckling, eller IT som på något sätt varit med fokus på användaren
  • Har goda kunskaper i såväl svenska som engelska, detta då båda språken används i arbetet
  • Har arbetat i projektform eller liknande
Det är meriterande om du:
  • Har arbetat med beställningsappar eller liknande
  • Har arbetat i en operativ roll inom restaurang
Som person är du:
  • Strukturerad
  • Problemlösande
  • Serviceinriktad
  • Samt har en god samarbetsförmåga
Övrig information
  • Start: Omgående/enligt överenskommelser
  • Omfattning: Heltid, tillsvidare
  • Placering: Arlanda, SkyCity
  • OBS: Då Arlanda är ett säkerhetsklassat område kommer du att behöva genomgå en säkerhetsprövning. Detta innebär bland annat att du behöver kunna visa upp intyg på vad du varit sysselsatt med de senaste fem åren, samt kunna visa upp ett utdrag från belastningsregistret.
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Marknadsföring
Typ av anställning Heltid
Rekrytering hanteras av Academic Work
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (58 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se