Digital Kampanjspecialist till Business Sweden!

Digital Kampanjspecialist till Business Sweden!

Nu finns möjligheten för dig som brinner för digital marknadsföring att få arbeta i en internationell miljö på ett företag som av 4potentials vunnit pris som årets talangföretag. Business Sweden söker dig som har en examen inom marknadsföring och några års arbetslivserfarenhet av digitalt kampanjarbete. Välkommen in med din ansökan!

Information om uppdraget

Academic Work söker en digitala kampanjspecialist till Business Sweden. Business Sweden har ett unikt uppdrag som globala affärsutvecklare i 40+ marknader att hjälpa svenska företag öka sin globala försäljning och internationella företag investera och expandera i Sverige. I korthet, managementkonsulting med ett högre syfte.

Att öka kännedomen om Business Swedens erbjudande och att lead generera både gentemot svenska och internationella företag är just nu i fokus. Sverige är beroende av export och internationella investeringar samtidigt som konkurrensen hårdnar så uppdraget är viktigare än någonsin.

Vi söker därför just nu en person att förstärka deras Team Marcom & Business Development, cirka 15 personer som ansvarar för Business Swedens totala kommunikation, marknadsföring och affärsutveckling samt digitalisering. Som kampanjspecialist kommer du att arbeta för att utveckla det befintliga kampanjarbetet gentemot fyra geografiska regioner Asien, Americas, EMEA och Sverige som är internkunder till avdelningen. Att bidra till profileringen av målgrupper, öka räckvidden, skapa ett högre engagemang, analysera data och därigenom skapa möjligheter till en ännu större hävstång på all kunskap och insikter som organisationen kontinuerligt utvecklar och paketerar blir huvudsakliga arbetsuppgifter. Du kommer vara en operativ resurs i deras Inhouse Agency och rapportera till produktionsledaren.

Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Business Sweden. Uppdraget kommer att vara på heltid och behovet är långsiktigt

Du erbjuds

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter

I rollen som digital kampanjspecialist kommer du arbeta med hela kampanjprocessen från start till mål. Du har ett ansvar att säkerställa att kampanjprodukterna produceras på ett effektivt sätt och att resultatet analyseras och integreras i det fortsatta arbetet.
Det är en arbetsplats med högt arbetstempo med flera kampanjer och arbetsuppgifter pågående parallellt. Du arbetar operativt genom att paketera och distribuera kunskap och insikter, att bygga kampanjsidor, att utveckla automatiserade email program, att göra e-postutskick, posta inlägga på sociala medier samt analysera data.

Din roll och relaterade arbetsuppgifter sker i nära samverkan med övriga kompetenser i Inhouse Agency och våra strategiska Marcom Business Partners (strategiska kommunikations- & marknadsföringschefer med geografisk ansvarsfördelning gentemot de fyra regionerna Asien, Americas, EMEA och Sverige).

Vidare kommer du även att:
  • Ansvara för operativt genomförandet av digitala marknadsföringskampanjer genom olika digitala kanaler
  • Arbeta med SEM och SEO
  • A/B-testning för att förbättra och optimera kampanjer
  • Tillsammans med övriga i marknadsföringsteamet paketera kunskap, innehåll och insikter
Tjänsten passar dig som redan har erfarenhet inom området och som nu vill ta ett nästa steg i din karriär. På Business Sweden får du möjlighet att komma in i en snabbrörlig och internationell miljö och utvecklas inom kommunikations- och marknadsföringsområdet i en rådgivande konsultverksamhet. På Business Sweden är du omgiven av kompetenta kollegor och 2018 utnämns de av 4potentials som vinnare av "Best talent Company index", läs mer om det här.

Vi söker dig som

Har en stor passion och talang för digital kommunikation och marknadsföring. Troligtvis har du efter avslutad examen några års arbetslivserfarenhet av digitalt kampanjarbete i olika kanaler. Du har genom studier eller arbete hunnit få goda kunskaper inom webbanalys och kan utifrån olika beteenden dra slutsatser och förstå hur olika kanaler bör användas.

Vi söker dig som:
  • Har en eftergymnasial utbildning inom marknadsföring eller liknande
  • Har några års erfarenhet av digital marknadsföring och marketing automation
  • Har grundläggande förståelse för HTML, CSS, Adobe (Photoshop, Indesign), Google Analytics och A/B-testning
  • Har grundläggande förståelse för CRM, CMS, MS Office samt sociala medier
  • Uttrycker dig professionellt på båda svenska och engelska i tal och skrift då båda språken används i det dagliga arbetet
Det är meriterande om du:
  • Har erfarenhet av att skapa rörlig digital content, t.ex. från arbete i Premiere Pro
  • Har kunskaper i SEM, PPC (Pay Per Click) och/eller Google Data Studio/Supermetrics
Som person är du förändrings- och resultatorienterad och har en god förmåga att gå från plan till handling. Du är analytiskt lagd och har god förmåga att förstå konsekvenser av olika lösningsförslag. Med ett stort driv och engagemang har du förmågan att kombinera din analytiska sida med kreativt utförande. Vidare är du noggrann och strukturerad och kan på ett effektivt sätt planera, organisera och prioritera ditt arbete. Avslutningsvis är du bra på att bygga relationer och sprider positiv energi till dina kollegor.

Övrig information
  • Start: Enligt överenskommelse
  • Omfattning: Heltid, kontorstider
  • Placering: Stockholm, Klarabergsviadukten 70
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Business Swedens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Marknadsföring
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se