Customer Support Specialist till Sympa HR

Customer Support Specialist till Sympa HR

Flexibelt, kul, omtänksamt, utmanande, internationellt och tillit till medarbetare är orden som genomsyrar Sympa HR. Hjärtat av deras verksamhet ligger i medarbetarna och deras kunder. Nu erbjuds du chansen att få utvecklas genom att vara en del av Sympas tillväxtresa samtidigt som du får ha roligt på vägen och förgylla kundernas vardag med förstklassig service och support.

Information om uppdraget

Sympa HR har snabbt blivit en global ledare inom nyskapande HR-mjukvara och är den snabbast växande HR-lösningen i Norden. Systemet erbjuder relevanta verktyg för deras kunder och medarbetare i organisationen kan enkelt hålla koll på HR-processer och HR-data. Sympa är mitt i en spännande utvecklingsfas och de satsar på sina medarbetare genom att erbjuda en engagerad och rolig arbetsplats där det finns spännande utvecklingsmöjligheter. Nu söker de efter en Customer Support Specialist till deras team i Stockholm. Du kommer vara en nyckelperson i supportteamet och med din motiverade servicepersonlighet och nyfikna approach är vi övertygade om att du kommer överträffa kundernas förväntningar dagligen.

Du erbjuds
  • En fantastisk möjlighet att få vara bidragande till Sympas internationella tillväxt- och framgångshistoria samt vara starkt bidragande till att ta företaget till nya nivåer i flera länder
  • En självständig och viktig roll där du erbjuds stöttning av över 130 fantastiska kollegor i en avslappnad men engagerad samt internationell arbetsmiljö
  • En snabbrörlig, icke hierarkisk arbetsplats där de är mån om att erbjuda flexibla tider så att du kan få tid för dina intressen även utanför arbetstid
Arbetsuppgifter

I rollen som Customer Support Specialist så kommer ditt dagliga arbete bestå av att tillhandahålla exceptionell service till deras svenska kunder men även på internationell nivå. Du har dessutom en nära kontakt med Customer Success Managers för att säkerställa att Sympas kunder får bästa möjliga service, support och stöttning.

Du kommer till exempel att:
  • Ge support till kunder via telefonsamtal, chatt och mail kring Sympa HR-system
  • På sikt hålla i online möten och webbseminarier för kunder och förklara funktioner i HR-systemet på ett sätt som icke-tekniska användare kan förstå
  • Felsöka problem och tillhandahålla lösningar och implementera förändringsförfrågningar i Sympa HR-system
Vi söker dig som
  • Har 0-1 års erfarenhet av arbete inom kundservice med fördel i en liknande junior roll sedan tidigare
  • Har god dator- och telefonvana samt goda kunskaper inom Office 365
  • Har goda kunskaper i tal och skrift i både svenska och engelska då du kommer ha kontakt med såväl svensktalande som engelskspråkiga kunder samt att koncernspråket är på engelska
Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i en internationell organisation samt inom HR branschen.

Som person är du:

Serviceinriktad

Självgående

Ansvarstagande

Strukturerad/flexibel

Övrig information
  • Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
  • Omfattning: Heltid, rekrytering, 6 månaders provanställning tillämpas
  • Placering: Gamla stan, Stockholm
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Sympa HRs önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Försäljning, Kundservice
Typ av anställning Heltid
Rekrytering hanteras av Academic Work
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Sympa HR