Customer Support Specialist till Fundler!

Customer Support Specialist till Fundler!

Har du intresse av finansbranschen, erfarenhet av kundservice i en ledande position och är redo att ta nästa steg i karriären? Till följd av ett föräldrarvikariat söker vi nu dig som är strukturerad, relationsskapande och affärsinriktad till tjänsten som Customer Support Specialist på Fundler! Varmt välkommen med din ansökan, urval sker löpande!

Information om uppdraget

Fundler är en fondrobot för investeringssparande för privatpersoner och företag. Fundlers affärsidé är att få kundernas pengar att växa genom att erbjuda förstklassig förvaltning till schyssta villkor och enkla digitala verktyg som gör att fler kan investera smart.

Till följd av ett föräldrarvikariat söker vi nu en Customer Support Specialist till deras familjära kontor i centrala Stockholm. Här präglas stämningen av innovativitet, öppenhet och positivitet. Fundler är ett litet snabbfotat bolag som just nu är i en spännande tillväxtfas. I tjänsten som Customer Support Specialist får du chansen att vara med på en del av deras framgångssaga.

Vi söker dig som är nyfiken på finansbranschen, gillar att ta ägandeskap i ditt arbete och trivs i en dynamisk arbetsmiljö!

Detta är bemmaningsuppdrag vilket innebär att du kommer bli anställd av Academic Work och arbeta som konsult på Fundler. Tjänsten är på heltid och är ett föräldrarvikariat som förväntas pågå fram till 1 April.

Du erbjuds
  • Möjligheten att vara en del av ett expansivt företag inom finansbranschen
  • En dedikerad konsultchef och karriärspartner under hela uppdraget
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter

Som Customer Support Specialist kommer du vara ytterst ansvarig för kundupplevelsen och säkerhetsställa en service av världsklass. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att:
  • Hantera inkommande ärenden från befintliga och nya kunder via samtal och chatt
  • Marknadsföra och sälja in Fundler, säkerställa en professionell kundupplevelse
  • Tillföra mervärde vid utveckling och styrning av bolagets Customer Support teame
  • Stötta rådgivare, backoffice och andra interna parter gällande kundresan
  • Administrativ support vid uppsättning av nya samarbetsavtal med partners
Ärendena du kommer arbeta med kommer vara av teknisk och finansiell karaktär. Därav är det av stor vikt att du har en grundläggande kunskap kring ekonomiska begrepp och är nyfiken på att lära dig mer.

Vi söker dig som
  • Arbetat på bank eller försäkringsbolag tidigare.
  • Studerat ekonomi på universitetsnivå.
  • Har god telefon- och mailvana från tidigare arbete.
  • Har erfarenhet av administration.
  • Har grundläggande kunskaper kring ekonomiska begrepp.
  • Talar och skriver svenska och engelska obehindrat.
Det är meriterande om du:

* Arbetat 1-2 år inom kundtjänst i en ledande position

Vi söker dig som är:
  • Relationsskapande
  • Affärsinriktad
  • Strukturerad
  • Självgående
För denna roll är dina personliga egenskaper avgörande för du ska trivas och bli framgångsrik i rollen. Vi söker dig som har en förmåga att självständigt strukturera, driva samt sätta upp mål för ditt arbete. Vi ser att du gillar att skapa relationer med alla du möter, både kunder och kollegor. Vidare har du en förmåga att skapa nya rutiner och processer för kundarbetet. Vi ser också att du är handlingskraftig och genomför samt utvärderar dina egna processer under arbetets gång.

Övrig information
  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid, föräldrarvikariat fram till 1 April
  • Placering: Stockholm, Storgatan
I slutet av rekryteringsprocessen kommer en bakgrundskontroll genomföras, den innefattar utdrag ur belastningsregistret och kreditupplysning.

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Försäljning, Kundservice
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Läs mer om Fundler här.