Customer Support Agent till Swereco

Customer Support Agent till Swereco

Är du ute efter en koordinerande roll där du får arbeta med kundsupport och orderhanteringar? Är du dessutom en person som brinner för service och administrativa arbetsuppgifter? Då är detta den perfekta rollen för dig! Välkommen med din ansökan redan idag - vi tillämpar löpande urval.

Information om uppdraget

Swereco startade 1973 med tillverkning av kryckor och utveckling av ergonomiska produkter för människor med funktionsnedsättning. Sedan dess har de arbetat för att göra livets alla skeenden enklare för människor med funktionsvariationer. Idag har deras sortiment växt och de erbjuder ett brett sortiment av hjälpmedel och sjukvårdsprodukter (bl.a. inom diabetes, anestesi, inkontinens och kirurgi) för att förenkla vardagen både för äldre, patienter och sjukvårdspersonal. Just nu söker Swereco en "Customer Support Agent" som kommer att tillhöra deras kundsupport-team.

Bolaget har sin produktion i Småland och på huvudkontoret i Kista arbetar man med försäljning, marknadsföring och kundsupport för att kunna leverera robusta hjälpmedel och högkvalitativa sjukvårdsprodukter för hemmet och till sjukvården. I dagsläget består deras kundsupportavdelning av två personer och de vill nu utöka teamet med en till person.

Du erbjuds:
  • Att få tillhöra ett företag med en inkluderande företagskultur
  • Möjlighet till mycket eget ansvar och beslutsfattande
  • Stor utvecklingspotential och möjlighet att växa i företaget
  • Marknadsmässiga villkor och förmåner
Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer att anställas direkt hos Swereco.

Arbetsuppgifter

I rollen som Customer Support Agent kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkludera:
  • Orderhantering
  • Svara i telefon
  • Skapa kunddata i Pyramid (redovisningssystem)
  • Ta emot och dokumentera reklamationer
  • Dirigera kundfrågorna till respektive säljare/lagerpersonal
  • Ge besked till kunderna om leveranstider
  • Generera och skicka fakturor till kunder
  • Arbeta ihop med andra medlemmar i teamet
Vi söker dig som
  • Har en avslutad gymnasieutbildning
  • Är flytande i svenska och engelska i både tal och skrift
  • Har en god datorvana
  • Har 1-2 års erfarenhet av ett service- eller kundtjänstrelaterat yrke
Det är meriterande om du har:
  • Har en högre utbildning inom vård och omsorg, ekonomi eller motsvarande
  • Kunskaper inom affärssystemet Pyramid eller Visma
  • Kunskaper inom något annat nordiskt språk (finska)
För att både lyckas och trivas i rollen krävs det att du har en stark servicekänsla och gillar kontakt med människor. Vi ser även att du är en person som gillar att ta eget ansvar och som arbetar strukturerat.

Övrig information
  • Start: Enligt överenskommelse
  • Omfattning: Heltid, tillsvidare
  • Placering: Kista, Stockholm
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Försäljning, Kundservice
Typ av anställning Heltid
Rekrytering hanteras av Academic Work
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (58 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Läs mer om Swereco här.