Customer Success & Operations Manager till BlueCall

Customer Success & Operations Manager till BlueCall

Den omtalade och spännande startup:en BlueCall står nu inför en spännande expansionsresa och planerar att växa internationellt under de kommande åren. Därför söker de nu sin nästa nyckelperson till rollen som Customer Success & Operations Manager. Du kommer ges möjligheten att växa in i rollen och arbeta brett, komma med initiativ och skapa strukturer för ditt arbete. Samtidigt gör du skillnad och bidrar till ett bättre samhälle genom att proaktivt bemöta frågor kring psykisk ohälsa på ett strukturerat och konkret sätt. Brinner du för dessa frågor och vill arbeta i en driven organisation som gör allt för att lyckas? Då bör du ta chansen att växa med BlueCall!

Information om uppdraget

Från en utav Stockholms mest centrala adresser och inbjudande lokaler utgår svenskägda BlueCall. De grundades år 2016 och har en stor vision om att hjälpa miljontals människor världen över till ett bättre välmående genom deras digitala plattform för anonyma terapeutiska samtal över telefon och chatt genom appen BlueCall. De vänder sig till arbetsgivare som vill skapa hållbara medarbetare genom att förebygga psykisk ohälsa och samtidigt spara tid och pengar. De listades under 2019 till en av Nordens bästa Impact startups, har redan etablerat starka samarbeten med välkända företag och planerar att växa internationellt de kommande åren.

Som Customer Success & Operations Manager får du chansen att följa med på BlueCalls spännande expansionsresa och blir välkomnad in som den 6:e teammedlemmen in i en växande organisation. Du kommer här arbeta nära samtliga teammedlemmar och rapportera till Lisa Löfgren, COO och en av medgrundarna. Tillsammans kommer ni sätta upp mål och ha kontinuerliga avstämningar för att ge dig de bästa möjligheterna att lyckas och trivas i rollen. Den kommer ha en föränderlig karaktär och kräver att du som tar dig an rollen har ett öppet och entreprenöriellt sinne samt trivs i en organisation som håller högt tempo. Du behöver inte vara fullärd i rollens samtliga delar utan tanken är att du ska kunna växa med bolaget. Det allra viktigaste är att du har intresset och rätt inställning för att tillsammans ta bolaget till nästa nivå. Du behöver därför vara beredd på att kämpa och lägga ner tid och energi samt gå igång på denna utmaning!

Du erbjuds
  • En bred, flexibel och självständig roll som är utvecklande och som ger dig, med en vilja att göra skillnad både för din organisation men även för slutanvändarnas hälsa, stora möjligheter att påverka.
  • Bli en självklar del av ett drivet entreprenörsgäng som genomsyras av en allt är möjligt-mentalitet. De kommer se till att du får ta del av den breda kompetensen de själva besitter och att du får de bästa förutsättningarna för att prestera och lyckas väl i rollen.
  • Chansen att växa med bolaget både på ett professionellt såväl som på ett personligt plan. För den som visar framfötterna finns möjlighet till ägarandelar/optioner.
Arbetsuppgifter

Som Customer Success & Operations Manager kommer du att arbeta både högt och lågt, strategiskt och operativt, process-styrt med administration och även kreativt. När veckorna går mot sitt slut kommer du inse att du har ett jobb där ingen dag är den andra lik. Du kommer att ha en bred roll och arbeta inom olika områden som både går isär men framförallt går ihop då allt syftar till att säkerställa att optimera kundernas upplevelse, resultat och att fler företag ska inse fördelarna i att samarbeta med BlueCall. Du kommer till exempel att:
  • Utifrån kundernas visioner och mål projektleda onboarding-process, ansvara för relationella och kvalitativa kunduppföljningar, presentera effektmätningar för att säkerställa kundöjdhet samt bedriva merförsäljning.
  • Supportera säljavdelningen genom att involveras i den strategiska och operativa planeringen men även administrativt genom att exempelvis ha kontakt med mötesbokningsbyrån och administrera kundlistor mm.
  • Arbeta med marknadsföring i form av skapa innehåll till sociala medier, bloggen, supportera i frukost och föreläsningsevent, stå på mässor och mer än gärna komma med egna förslag på hur man kan kommunicera med kunder och användare. Varför inte arbeta fram en marknadsföringsstrategi?
Vi söker dig som
  • Har minst 1 års arbetslivserfarenhet av en liknande kvalificerad roll inom sälj, customer success eller digital marknadsföring
  • Har ett brinnande intresse för mental hälsa, digitala produkter och kundrelationer
  • Har goda kunskaper i Officepaketet
  • Talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska då kommunikation med kunderna sker på båda språken
Det kommer anses som mycket meriterande och du har:
  • En relevant eftergymnasial utbildning inom exempelvis ekonomi, business, marknadsföring/sälj
  • Erfarenhet av att arbeta i en startup
  • Körkort
De personliga egenskaperna kommer i denna rekrytering att vara avgörande och för att vara framgångsrik i denna roll ser vi att du som söker besitter egenskaperna:
  • Uthållig
  • Orädd
  • Initiativtagande
  • Strukturerad
Övrig information
  • Start: Omgående men senast 1 Mars med viss flexibilitet
  • Omfattning: Heltid
  • Placering: Brahegatan i centrala Stockholm
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och BlueCalls önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Försäljning, Kundservice
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Academic Work
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Läs gärna mer om BlueCall och deras spännande resa genom att klicka på länken!