Customer Success Manager till Wiraya

Customer Success Manager till Wiraya

Wiraya är det unga entreprenöriella bolaget inom Marketing Tech som tar marknaden, såväl den svenska som europeiska, med storm! Med drygt 10 händelserika år bakom sig och stora tillväxtplaner framför sig söker de nu en Customer Success Manager till sitt expanderande team. Frågan är: Är DU en person med 2-4 års erfarenhet av kvalificerad kundservice bakom dig och med ett nytt spännande fantastiskt jobb med kundrelationer, rådgivning och affärsfokus framför dig? Det tror vi! Är du dessutom driven, energisk, självgående och orädd så har du definitivt hittat rätt. Sök rollen idag!

Information om uppdraget

Wiraya är ett av Europas snabbast växande Marketing Tech SaaS-företag som med hjälp av data och artificiell intelligens hjälper företag att aktivera sina kunder genom att skicka exakt rätt budskap, till rätt person, vid rätt tidpunkt - automatiskt. Röstmeddelanden och sms.

Bolagets huvudkontor ligger i centrala Stockholm men de har även ett kontor i London. På Wiraya jobbar 40 personer och här präglas stämningen dels av ambition och arbetsmoral men också av positiv energi och att ha kul tillsammans. Här hittar du kollegor som du kan träna ihop med, ta en aw tillsammans med och en å annan du kan utmana på antingen pingis eller dart som finns framdukat i kontorslandskapet.

Nu söker de en Customer Success Manager (CSM) som ansvarar för relationen med bolagets kunder inom exempelvis iGaming, Financial Services, Telecom, bil-, el- och försäkringsbranschen. Det här är en roll som innebär långsiktigt relationsskapande, skapa en kundupplevelse i världsklass, rådgivande merförsäljning och professionellt affärsfokus. Du blir en del av ett team med fyra personer och har, förutom mycket kundkontakt, också många interna kontaktytor med säljare, produktchefer, IT, onboarding-chefer etc.

Du erbjuds
  • Fast lön och goda förmåner
  • Gedigen introduktion
  • Goda utvecklingsmöjligheter i ett växande företag
Arbetsuppgifter

I Customer Success-teamet ansvarar man för att hantera och förbättra kunders affärsnytta och upplevelse. Detta både för att säkerställa att kunderna uppnår sina önskade resultat samt att kontinuerligt utveckla och växa kundengagemang.
Du kommer till exempel att:
  • Kontinuerligt övervaka och validera att Wiraya levererar i enlighet med definierade KPI: s och förväntningar genom månatlig statistik, kvartalsvisa business reviews etc.
  • Hantera rollen som strategisk rådgivare för att hjälpa kunderna att utveckla sin verksamhet genom att använda Wirayas produkter.
  • Definiera mål och strategier på kort och lång sikt tillsammans med kunden. Detta inkluderar också att sätta en plan för att generera merförsäljningsmöjligheter, dela Best practice etc.
  • Utveckla och vidga kundengagemanget genom att förbättra och automatisera arbetsflöden samt hitta fler kontaktytor hos kunden
  • Arbeta nära flertalet Wiraya-avdelningar, såsom försäljning, teknik, onboarding och produkt för att säkerställa en skräddarsydd och top notch-kundupplevelse.
  • Vara kunden till lags via telefon, mail och fysiska möten men också förekomma kunden och proaktivt ta kontakt för att säkerställa bästa service
  • Våga ställa krav gentemot kund när det krävs, till exempel vid utebliven betalning eller liknande
Den här rollen passar dig som är en social, framåt och positiv person med en kombination av såväl energi och driv som analytisk förmåga, struktur och affärstänk. Bolaget växer och du kommer in i en mycket spännande tid hos Wiraya. Tjänsten innebär också en del resor i och med att en del kunder sitter utomlands.

Vi söker dig som
  • Har 2-4 års arbetslivserfarenhet från en relationsskapande serviceroll med kundfokus så som kundtjänstmedarbetare, butikssäljare, B2B-säljare eller inom event
  • Har en naturlig fallenhet för att knyta kontakter och skapa relationer
  • Har intresse för digitala tjänster och produkter
  • Har grundläggande kunskaper i Microsoft Office-paketet
  • Talar och skriver såväl svenska som engelska obehindrat
Som person är du orädd, självgående, relationsskapande och strukturerad. Vi lägger stor vikt vid de personliga egenskaperna. Du bidrar också med god energi och en positiv inställning!

Övrig information
  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid
  • Placering: Centrala Stockholm
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Wirayas önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Försäljning, Kundservice
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Academic Work
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Wiraya är ett av Europas snabbast växande Marketing Tech SaaS-företag. Wiraya är en mjukvara för individanpassad röst- och textkommunikation i mobilen som hjälper flera av Europas mest kända varumärken att öka värdet av varje kund.