Customer Success Manager till WideNarrow™

Customer Success Manager till WideNarrow™

Wide Narrow är en molnbaserad mjukvara som används av analysavdelningar i hela världen. Mjukvaran effektiviserar kundens arbetsflöde för analys och ökar kvaliteten på den löpande rapporteringen till interna målgrupper. Bland kunderna märks t ex DELL, Electrolux, Ericsson, H&M, McAfee, Sandvik, SEB, SKF, Volvo och Zalando.

Information om uppdraget

Wide Narrow har mycket goda kundrelationer, vilket är både trevligt, givande och en avgörande tillväxtnyckel. Arbetet som Customer Success Manager på Wide Narrow går framförallt ut på att implementera mjukvaran hos kunder och att driva kundprojekt, från on-boarding till löpande stöd.

Klicka på Play nedan för att se arbetsflödet hos Wide Narrow

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos Wide Narrow.

Arbetsuppgifter

Du har eget ansvar för att implementera mjukvaran hos nya kunder, att bygga goda kundrelationer och att löpande följa upp och stärka alla kunders användning av Wide Narrow. Du förväntas också bidra till det interna förbättringsarbetet.

Du arbetar i ett litet internationellt team, och har regelbunden kontakt med säljare och övrig personal i Sverige och i USA. Du deltar också i regelbundna utvecklingsmöten tillsammans med företagets systemutvecklare och övriga personal.

Kundkontakten involverar både top management samt seniora och juniora analytiker hos företag inom de flesta branscher, i Europa och i USA. Kontakt sker oftast via webbmöten, telefon och e-post, men ibland också via personliga möten.

Tjänsten förutsätter ett starkt eget driv med mycket god organisationsförmåga. Ett analysintresse samt hög förmåga att snabbt sätta sig in i nya frågeställningar och branscher är nödvändigt.

Vi söker dig som
  • Har en relevant akademisk examen
  • Har minst 3 års arbetslivserfarenhet, sannolikt som projektledare, process- eller managementkonsult
  • Har arbetat B2B tidigare
  • Har professionell kunskap i engelska och minst god kunskap i svenska
Vi ser positivt på om du har konsulterfarenhet av att leda och driva kundprojekt.

Som person är du:
  • Serviceinriktad
  • Strukturerad
  • Självgående
  • Initiativtagande
Övrig information
  • Start: Enligt överenskommelse
  • Omfattning: Heltid, tillsvidare
  • Placering: Karlavägen, Stockholm
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Wide Narrows önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work
  • Kontaktuppgifter: Amanda Axelsson
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Försäljning, Kundservice, Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Academic Work
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Wide Narrow är ett snabbväxande, modernt SaaS-företag som verkar inom en framtidsnisch. De sitter i hemtrevliga, nyrenoverade lokaler på Östermalm i Stockholm. Alla deras medarbetare blir både synliga och uppskattade, av kunder och internt.