Customer Success Manager till ComAround!

Customer Success Manager till ComAround!

Vill du vara med på resan att förändra hur företag levererar support med intelligent kunskap? Drivs du av att arbeta i en kundnära och varierad roll? Då kan rollen som Customer Success Manager vara ditt nästa steg i karriären!

Information om uppdraget

Academic Work söker en Customer Success Manager till ComAround.

Från en utav Stockholms mest centrala adresser utgår svenskägda ComAround som under mer än 20 år hjälpt hundratals supportorganisationer att effektivisera och förbättra sin supportleverans. De är en global ledare och specialister inom Knowledge Management och Self Service, vilket under åren framgångsrikt hjälpt välkända stora och små kunder inom både privat och offentlig sektor. De verkar idag även i Norge och Usa och befinner just nu på en internationell expansionsresa.

Som Customer Success Manager får du chansen att följa med på ComArounds spännande färd och säkerställa att kundernas upplevelse och resultat blir den bästa möjliga. Du kommer här ingå i Customer Success-teamet som idag består av 6 personer som genomsyras av en allt är möjligt-mentalitet. Som en del av detta team får du inte bara ta del av den breda kompetensen som dina teamkollegor besitter utan får också vara del av ett företag, som trots storleken på sina kunder och marknadsledande position, fortfarande är mindre till storleken. Detta innebär att en genomgående familjär stämning, delaktighet och möjligheter att påverka är en självklarhet.

Du erbjuds

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande

Arbetsuppgifter

Som Customer Success Manager kommer du arbeta konsultativt för att säkerställa leveransen av ComArounds tjänster och att de uppnår samt överträffar kundernas förväntningar. ComAround Knowledge är en molnbaserad lösning som bygger på Microsoft-teknik och möjliggör tillgång till information som effektiviserar supportverksamhet. Du projektleder kortare projekt på ca 3 veckor upp till 6månader parallellt med varandra och kommer till exemepl att:
  • Utifrån kundernas visioner och mål projektleda Onboardning-processen
  • Utföra kunduppföljningar för att säkerställa att de har det dom behöver och driva samt genomföra förändringar
  • Identifiera om kunderna har ytterligare behov och driva merförsäljning
  • Supportera per telefon, mail men även under fysiska möten vid löpande frågor gällande drift och vid uppkomst av problem
  • Tillhandahålla viss teknisk support
  • Genomföra utbildningar för att säkerställa och utveckla kundernas användande
Tjänsten passar dig som trivs i en konsultativ, social och varierad roll samt är intresserad av att arbeta med moderna och intressanta produkter. Vidare tycker du om att utveckla både personer och verksamheter och har därför ett proaktivt angreppsätt till dina arbetsuppgifter för att förstå just deras behov.

Vi söker dig som
  • Har erfarenhet från projektledning, projektmetodik och/eller arbetat i projekt
  • Har ett tekniskt intresse och fallenhet
  • Talar och skriver svenska och engelska obehindrat då tjänsten innebär kontakt med både svenska och internationella kunder
Det är meriterande om du
  • Har erfarenhet av en supportfunktion som exempelvis Helpdesk
  • Har erfarenhet av försäljning
  • Har erfarenhet av en roll där du arbetat med: Saas, API:er, AD-kopplingar, Microsoft Azure eller liknande
I den här rollen kommer stor vikt läggas vid dina personliga egenskaper. Som person ser vi att du besitter förmågan att agera med säkerhet och trygghet i nya situationer trots att det är utanför din komfortzon samt utstrålar trygghet, stabilitet och har förmåga till självinsikt. Då du arbetar i en självständig roll en stor del av tiden behöver du kunna sätta strukturer för både ditt och andras arbete men även kunna omprioritera allteftersom. Sist men inte minst besitter du ett öga för att identifiera affärsmöjligheter och agerar lyhört för att skapa affärer som gynnar både kunder såväl som ComArounds organisation.

Övrig information
  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid, tillsvidare
  • Arbetstider: Vanligtvis 08:00 - 17:00. Några tillfällen i månaden: 10:00 - 19:00 eftersom Comearound har kunder i USA.
  • Placering: Holländargatan 13, Stockholm
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och ComArounds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Data & IT, Projektledare
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (58 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

ComAround är ett företag som hjälper organisationer att åstadkomma support i världsklass med hjälp av intelligent kunskap som en del av deras digitala transformationsstrategi, och genom att utnyttja deras expertis inom Knowledge Management. ComArounds kunder förändrar snabbt hur de levererar support och åstadkommer sänkta kostnader, ökade intäkter, ökad produktivitet och nöjdare kunder. Deras mission är att ge alla människor i världen möjligheten att åstadkomma mer med support av intelligent kunskap.