Customer Success Coordinator med passion för IT till Visionera

Customer Success Coordinator med passion för IT till Visionera

Älskar du att ge dina kunder den bästa tänkbara servicen och överträffa deras förväntningar? Tycker du att en bred och varierande roll där du kombinerar administration, support, onboarding av kunder, enklare projektledning och utbildning lockar? Om du dessutom har passion för IT och system så är du en intressant kandidat för rollen som Customer Success Coordinator på Visionera ett starkt växande, modernt och innovativt företag med framtidens systemlösning.

Information om uppdraget

Academic Work söker en Customer Success Coordinator till Visionera; ett företag på stark frammarsch med sitt egenutvecklade och molnbaserade verksamhetsstöd. Bland deras kunder hittar du Evry, Stim, Aleris, Gina Tricot, Toyota och SKF. Visionera utvecklar, säljer och supporterar VisionFlow - en produkt som förenklar kundernas vardag med effektiv ärendehantering, projekthantering, kundsupport, CRM etc!

På Visionera har de höga mål och stora hjärtan. De tror på att arbeta hårt samtidigt som man har en bra balans med fritid och en hälsosam livsstil. Här har du alltid nära till beslut och att själv få påverka och ges möjlighet att växa inom organisationen. Deras kunder finns över hela världen och bidrar till en stimulerande företagskultur. Om du vill vara med på en spännande resa och gillar en miljö fylld med innovation, energi och utmaningar då är Visionera platsen för dig. Visionera sitter i öppna lokaler mitt i Vasastan, kontoret är familjärt och du arbetar tätt tillsammans med VD:n, sälj- och supportteamet. Du kommer också att få möjlighet att resa i tjänsten.

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos Visionera.

Arbetsuppgifter

Som Customer Success Coordinator kommer du arbeta med att ge kunden en upplevelse i världsklass i en bred och variationsrik roll som sträcker sig igenom områden som administration, support, enklare projektledning, sälj och utbildning. Du ser till att kunden får ut det bästa möjliga av den systemlösning som du och dina kollegor på Visionera tillhandahåller.

Du kommer till exempel att:
  • Onboarda och utveckla kunderna i Visioneras IT-system genom workshops, utbildningar och mindre projekt (Detta kan ske både via webb och ute hos kund)
  • Ta emot inkommande ärenden via telefon och interna system för att svara på frågor och lösa uppkomna problem
  • Skapa långsiktiga och täta relationer med kunderna genom såväl reaktivt som proaktivt arbete och sträva efter högsta kundnöjdhet
  • Vara lyhörd inför kunders önskemål och efterfrågade funktioner samt avgöra om det är något Visionera kan ta sig an eller inte
  • Ha nära dialog och samarbeten internt med både sälj- och produktteamet för att kunna ge service i världsklass
Tjänsten passar dig som vill komma in i växande IT-bolag som erbjuder dig stora möjligheter till utveckling. Här finns en framtid och den kan anpassas av dina behov, önskemål och kunskaper och du får chansen att längre fram kunna ta steget mot en roll inom sälj, marknadsföring eller produktutveckling. Sky is the limit på Visionera!

Vi söker dig som
  • Har minst 1 års tidigare arbetslivserfarenhet från en service-roll som inneburit kontakt och relationsskapande med kunder
  • Har erfarenhet av ett arbete som kräver tekniska färdigheter och dessutom ett intresse av IT och systemfrågor
  • Talar och skriver svenska och engelska obehindrat
Det är meriterande om du
  • Har en eftergymnasial utbildning inom relevant område så som IT, systemvetenskap eller liknande
  • Har B-körkort
Som person är du självgående och tar dig an dina uppgifter med ett starkt driv och energi. Du har en så kallad can do-attityd med inställningen att problem är till för att lösas och utmaningar är sporrande. Samtidigt är du ödmjuk inför att ta dig an varierande arbetsuppgifter och strukturerar din vardag effektivt. Sist men inte minst är du duktig på att uttrycka dig såväl verbalt som skriftligt.

Övrig information
  • Start: Omgående eller med hänsyn till uppsägningstid
  • Omfattning: Heltid
  • Lön: Fast enligt överenskommelse
  • Placering: Odenplan, Stockholm
  • Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Visioneras önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work
  • Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
  • Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på stn05@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!
SKYDD FÖR DEN PERSONLIGA INTEGRITETEN
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.

Om oss
Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration, Koordinator
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Academic Work
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Visionera är ett innovativt mjukvaruföretag som utvecklar verksamhetsstödssystem för alla typer av företag och industrier. Visionera har lång erfarenhet av att hjälpa kunder att effektivisera interna processer med olika former av IT-produkter och support. De är idag ledande inom molnbaserade tjänster och erbjuder dessutom konsulttjänster i sin service- och produktportfölj.