Customer Service Specialist till läkemedelsföretag i Solna

Customer Service Specialist till läkemedelsföretag i Solna

Nu söker vi efter en service-minded person som känner sig redo att axla rollen som Customer Service Specialist för ett heltidsuppdrag under 2019. Vill du arbeta i en roll med mycket eget ansvar och drivs av att leverera samt säkerhetsställa topkvalité på ditt arbete? Vill du dessutom bli en del av ett företag som arbetar för att förbättra livskvaliteten genom att förebygga, lindra och bota sjukdomar? Då kan den här tjänsten vara för dig! Ansök redan idag, då vi arbetar med löpande urval.

Information om uppdraget

Academic Work söker en Customer Service Specialist till vår kund med kontor i Solna. Vår kund är verksam inom läkemedelsbranschen och är ett internationellt känt varumärke.

I rollen som Customer Service Specialist ansvarar du för att säkerställa och underhålla en högkvalitativ process inom kundnöjdhet inom hela försörjningskedjan från beställning till leverans. Du kommer ha ett övergripande ansvar för hantering av kundservice och orderhantering inom och även utanför Sverige (Finland). Samarbete med interna kollegor och kunder sker på vardaglig basis och du bör därför ha ett kundorienterat fokus och trivas i en kommunikativ roll.

En anställd i rollen beskriver vardagen såhär:
"Min tid här har varit fokuserad på att lösa problem, skapa kontakter med kollegor på olika avdelningar såsom Supply Chain, Controlling, Quality och Brand Managers, samt skapa goda relationer med våra kunder. Se till att orderflöden fungerar i en väldigt kontrollerad branch med hårda krav och kvalitet är det viktigaste fokuset. Samt får världens trevligaste kollegor på köpet. "

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos vår kund. Uppdraget kommer att vara på heltid och sträcka sig under hela 2019. Det finns möjligheter att bli förlängd på uppdraget under 2020, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Arbetsuppgifter
  • Hantera ordrar på skandinavisk nivå samt för Finland, inkluderat orderavvikelser
  • Hantera kundmaster-data och prissättning i ERP-systemet SAP
  • Fakturering av kunder & distributörer baserat på avtal
  • Ansvarig för hantering av klagomål och åtgärdshantering gentemot berörd avdelning
  • Samarbete med marknadsföringsavdelningen och Supply Chain Management i prognosarbete och hantering av lagerstatus
  • Informera / rapportera eventuella marknads- kundrelevanta uppgifter som påverkar företagets förmåga att ge utmärkt service till kunder och samtidigt uppfylla företagsmålen
  • Direkt kundkontakt via telefon & e-post
  • Vara ett stöd vid månadsavslutande aktiviteter, när det behövs
  • Kunna bistå i olika ad hoc-projekt om att förbättra effektivitet och kundtillfredsställelsen
Vi söker dig som
  • Minst 1 års relevant erfarenhet från en motsvarande arbetsroll inom exempelvis kundsupport, orderhantering, kundtjänst
  • God datorvana (Microsoft Office)
  • Talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska
Det ses som meriterande om du arbetat i SAP tidigare. Har du kunskaper i det finska språket ses även det som meriterande i processen.

Som person är du en pålitlig lagspelare med en stark känsla av att leverera enastående resultat. Du har god förmåga att hantera ett brett spektrum av kunder och gillar att ha många bollar i luften samtidigt.

Övrig information
  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid (100%)
  • Lön: Timbaserad månadslön
  • Placering: Solna
  • Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work.
  • Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
  • Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på stw05@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!
OM OSS

Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.

* Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare till våra konsulter. Utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef erbjuder vi dig som heltidskonsult en konsultportal med förmånliga erbjudanden. Läs mer här
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Försäljning, Kundservice
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)