Customer Service Manager till Upplevelse.com

Customer Service Manager till Upplevelse.com

Vi söker dig som är redo för nästa steg i karriären, som med tidigare erfarenhet inom kundtjänst vill vara med och bygga upp kundtjänstteamet på Upplevelse.com! Här får du med din expertis och som framtida nyckelspelare vara med och bidra till upplevelser (i dubbel bemärkelse) som kunden sent kommer att glömma. Välkommen in med din ansökan!

Information om uppdraget

Upplevelse.com grundades 2009 och vill nu lägga stort fokus på hjärtat i verksamheten - deras kundtjänst. Därför leter vi nu efter dig med erfarenhet av kundtjänst och som vill vara den nyckelspelare som behövs för att bygga upp teamet. Introduktionen till arbetet får du av företagets platschefer, Emelie & Cecilia.

Du erbjuds:
  • En roll med stort ansvar, påverkan och utvecklingsmöjligheter för dig som söker ett långsiktigt nästa steg i karriären
  • Ett teamansvar, där du själv är med och rekryterar ditt framtida team
  • Att då och då få möjligheten att testa företagets upplevelser(!)
  • Tillgång till parkeringsplats (för dig som har bil)
Arbetsuppgifter

Som Teamleader för kundtjänstteamet på Upplevelse.com blir din huvudsakliga arbetsuppgift att ge förstklassig service till dess kunder, men även att inspirera och motivera ditt framtida team.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att inkludera:
  • Hantering av inkommande ärenden från kunder via mail, chatt, och telefon som berör allt från att rekommendera och sälja upplevelser, till att lösa praktiska problem såsom att boka, byta eller förlänga upplevelser
  • Ett övergripande ansvar för packning och utskick av presentboxar, som sker från kontoret
  • Samordna mellan arrangör och kund vid ev. större/skräddarsydda förfrågningar
  • Sätta upp rutiner, se över förbättringsåtgärder och effektivisera arbetet inom kundtjänstfunktionen
  • Vara med i rekrytering och onboardring av ditt nya team!
Vi söker dig som
  • Har tidigare erfarenhet inom kundtjänst och servicefunktionen
  • Är bekväm i både svenska och engelska, eftersom båda språk används vid kontakt med kunder
  • Ser långsiktigt på ditt nästa steg i karriären
Vidare söker vi dig som har ett genuint serviceintresse, som är flexibel, lyhörd och vågar framföra dina förbättringsförslag och initiativ. Du är en ansvarstagande, positiv person som har förmågan att ställa om och kavla upp ärmarna när det behövs och har kundnöjdhet i fokus.

För denna rekrytering lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper:
  • Initiativtagande
  • Problemlösande
  • Prestigelöshet
  • Serviceinriktad
Övrig information
  • Start: Omgående, med hänsyn till eventuell uppsägningstid
  • Omfattning: Heltid, detta är en direktrekrytering där du blir anställd av Upplevelse.com tillsvidare med 6 månaders provanställning
  • Placering: Bromma, Stockholm
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Försäljning, Kundservice
Typ av anställning Heltid
Rekrytering hanteras av Academic Work
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Upplevelse.com grundades 2009. I samarbete med Sveriges bästa arrangörer så utlovar de den högsta kvaliteten och ett minne för livet. De erbjuder ett brett sortiment av högkvalitativa upplevelser till garanterat lägst pris. Grundtanken bakom deras vision, affärsidé och koncept är att genom att ha marknadens lägsta priser kommer så många som möjligt ha råd att köpa minnesvärda upplevelser.