Customer Relations Manager med känsla för kommunikation till Betalo

Customer Relations Manager med känsla för kommunikation till Betalo

En kundupplevelse i världsklass är den bästa marknadsföringen. Har du detta mindset kan du mycket väl vara personen vi söker. Om du är kommunikativ, service-minded och har en känsla för sociala medier samt marknadsföring så har du kommit helt rätt. Betalo, startup-bolaget inom fintech, expanderar och stärker nu teamet med en Customer Relations Manager!

Information om uppdraget

Academic Work söker Customer Relations Manager till Betalo.

Betalo är den Stockholms-baserade uppstickaren inom fintech som utmanar marknaden. Med ett mångfaldigt team med stor kunskap av att utveckla digitala banktjänster rör bolaget sig snabbt framåt och erbjuder användarna en mer modern och smidigare bankvardag. Med hjälp av Betalos app kan användaren enkelt utföra betalningar av räkningar, skicka pengar till bankkonton och genomföra utlandsbetalningar. Teamet är litet, sammansvetsat och mångfaldigt på Betalo finns anställda från mer än sju länder, bland annat Tyskland, Brasilien, Kroatien och USA.

Nu söker de en Customer Relations Manager som kommer att arbeta brett i gränslandet mellan marknadsföring, kundtjänst, produkt och business. Du sitter på Odenplan med 16 kollegor och ges här möjligheten att axla en helt ny roll och bygga upp funktionen från grunden.

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos Betalo.

Arbetsuppgifter

Som Customer Relations Manager kommer du äga kontakten med bolagets kunder på sociala medier men också via chatt, mail och telefon. Du jobbar med ambitionen att erbjuda kunderna en upplevelse i världsklass. Du har ett genuint intresse av att göra kunder nöjda, och genom din förmåga att tänka nytt och modernt kring hur en kundrelation bör vara, så skapar du något helt nytt än just another kundjänst.

Du kommer till exempel att:
  • Ansvara för all kontakt med Betalos kunder via telefon, mail och chatt men även via sociala medier så som Facebook, Twitter, Instagram och Linkedin.
  • Tillsammans med marknadschefen bygga upp och hantera bolagets egen användarcommunity, skapa och vidareutveckla ett forum för användarna
  • Jobba relationsbyggande mot kunder och överträffa deras förväntningar och sträva efter att nöjda kunder ska utgöra Betalos främsta marknadsföringskanal utåt
  • Hela tiden sträva efter att utveckla rollen, föreslå nya arbetssätt och rutiner för ökad effektivitet och kundupplevelse
Tjänsten passar dig som sporras av att tillträda en helt ny tjänst i ett startup-bolag med stora ambitioner och stark tillväxt. Du bör se det stimulerande att få sätta din egen prägel på rollen och vidare ta utökat ansvar allteftersom företaget växer. Genom att du tar dig an en helt ny tjänst finns goda möjligheter till en intern karriär framåt.

Vi söker dig som
  • Har en eftergymnasial utbildning inom företagsekonomi, marknadsföring eller kommunikation
  • Har 1-4 års tidigare arbetslivserfarenhet av strategiskt kundtjänstarbete eller motsvarande marknadsföringsroll som inneburit kontakt med slutkonsument
  • Har ett digitalt mindset som har lätt att röra sig i digitala miljöer och förstå nya digitala verktyg
  • Talar och skriver svenska samt engelska obehindrat
Det är meriterande om du...

* Har ett intresse för fintech-branschen

Som person är du ansvarstagande och service-minded. Du kommer här äga kontakten med bolagets kunder och ansvara för deras kundupplevelse och därför är det viktigt att du har en relationsskapande och prestationsinriktad personlighet. Vidare har du givetvis en fingertoppskänsla för kommunikation och hur man uttrycker sig professionellt och förtroendeingivande i den digitala världen.

Övrig information
  • Start: Flexibelt
  • Omfattning: Heltid
  • Lön: Fast enligt överenskommelse
  • Placering: Odenplan, Stockholm
  • Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Betalos önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work
  • Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
  • Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på stn05@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!
SKYDD FÖR DEN PERSONLIGA INTEGRITETEN
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.

Om oss
Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Marknadsföring, PR & Kommunikation
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Academic Work
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Betalo är en Stockholmsbaserad startup inom finansiell teknik, med målet att bli en ledande mobilbank. Betalos mission är att förenkla din finansiella vardag, och samtidigt göra den mer personlig och transparent. Läs mer om Betalo via länken!