Customer Experience Support till startup-bolaget Sniph

Customer Experience Support till startup-bolaget Sniph

Startup-bolaget Sniph startade 2016 och erbjuder parfymprenumerationer. Att det är en startup märks på känslan på kontoret, som är energisk, händelserik och framåtlutande. Kundupplevelsen är företagets kärna där Matilda, Supply Chain Manager, nu söker en ny kollega till deras Customer Experience Team. Förutom att supportera Sniphs kunder, främst via mail, Facebook och Instagram, kommer du i rollen att vara med på en framgångsresa på en snabbväxande start-up inom e-handel. Start omgående!

Information om uppdraget

Dofter framkallar minnen och känslor. En viss doft kan lyfta oss när vi behöver det - eller ta oss långt bort när vi minst anar det. Så beskriver Sniph syftet med deras affärsidé på hemsidan.

Som Customer Experience Support kommer du vara med i skapandet av ett nytt team, tillsammans med 2 andra kollegor. Kundsupporten berör främst leveranser, produktfrågor, betalningar och doftrekommendationer, där du i dialog med kollegor kommer utveckla kundnöjdheten.

Du erbjuds
  • Meriter från en nytänkande och framgångsrik startup som befinner sig på en spännande utvecklingsresa
  • Delaktighet i att bygga upp och utveckla funktionen Customer Experience Support tillsammans med två team-kollegor
  • Delaktighet i en framåtlutande miljö med 14 kollegor som alla brinner för affärskonceptet och e-handel
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande

Arbetsuppgifter
  • Leverera förstklassig service, främst över mail men även via Instagram och över telefon.
  • Vara med och bygga samt utveckla kundsupporten på Sniph och vara en viktig del för Sniphs framtida framgångar
  • Utveckla befintlig FAQ för att öka effektivitet och kundnöjdhet
Vi söker dig som
  • Älskar dofter!
  • Har en avslutad gymnasieexamen
  • Har serviceerfarenhet sedan tidigare med kundkontakt, exempelvis från butik eller liknande. Har du arbetad i en supporterade roll över mail sedan tidigare anses det meriterande
  • Är tillgänglig omgående
  • Har mycket goda kunskaper i både svenska och engelska
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från att arbeta på en start-up och därmed är införstådd i föränderliga dagar där egna initiativ behöver tas.

I den här processen kommer personliga egenskaper att vara vid stor vikt, vilket gör att vi önskar att du i ditt personliga brev motiverar ditt intresse för Sniph och att arbeta i en start-up. Som person är du...
  • Serviceinriktad
  • Strukturerad
  • Problemlösande
Övrig information
  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid, upp till 6 månader. För rätt person finns chans till förlängning
  • Placering: Centrala Stockholm
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Sniphs önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Försäljning, Kundservice
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (57 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se