Compensation and Benefit Specialist till Academic Work

Compensation and Benefit Specialist till Academic Work

Vi på Academic Work söker nu dig som vill ta dig an en roll som Compensation and Benefit Specialist i vårt HR-team. Har du erfarenhet av att agera supporterande i liknande frågor? Samtidigt som du är strukturerat lagd, problemlösande och en social kollega, då är det kanske dig vi söker! Här får du möjlighet att vara med och utveckla vårt arbete med interna löner och förmåner!

Information om uppdraget

På Academic Work strävar vi efter att vara en så attraktiv arbetsplats som möjligt för både befintliga och potentiella anställda. Vi är övertygade om att det är personalen som är grunden till den framgångshistoria som Academic Work är och vi tror därför att vår fortsatta framgång påverkas av hur vi lyckas behålla och motivera befintliga samt nya medarbetare. En viktig del i att vara en attraktiv arbetsplats är att vi vill ha en tydlig och rättvis lönefördelning och lönestruktur.

Som Compensation and Benefit Specialist ansvarar du för att vi ger våra chefer det bästa stödet när det gäller löne- och förmånsfrågor. Du kommer att vara vår expertfunktion med uppdraget att säkerställa att våra erbjudanden inom området är kostnadseffektiva och konkurrenskraftiga.

Rollen har en central funktion i vårt arbete med löner och förmåner som sträcker sig över hela organisationen. Rollen innebär som sagt många kontaktytor, tex med HR-partners, chefer på flera nivåer, processpecialister och medarbetare, samarbetspartners och leverantörer. Du blir en del av vårt HR-team, bestående av 13 personer, och kommer vara placerad på vårt kontor i Stockholm i Norrtull.

På Academic Work uppmuntrar vi och belönar ambition, något som både kommer vara centralt i din roll som Compensation & Benefit Specialist men som vi också hoppas kommer märkas i din egen resa hos oss!

Arbetsuppgifter
  • Agera supporterande gentemot organisationen i frågor som rör löner, lönemodeller samt förmåner
  • Utvärdera nuvarande lönemodeller och förmånspaket, samt se över vilka förändringar vi behöver göra i vår strävan mot att bli Best Place to Work
  • Vara ansvarig för vår lönekartläggning som vi årligen utför
  • Planera och supportera vår organisation vid den årliga lönerevisionen
  • Arbeta med att utföra jobbvärderingar vid införandet av nya roller i vår organisation
  • Vara delaktig i vårt arbete med belöningar, så som våra karriärprogram samt nomineringar för prestationer till vår årliga Awards
  • Uppdatera samt administrera dokument, mallar och rutiner gällande lön och förmåner
Vi söker dig som
  • Har universitets- eller högskoleutbildning inom personal alternativt motsvarande utbildning
  • Har minst 2 års erfarenhet av liknande arbete inom Compensation and Benefit, där du arbetat med frågor rörande kompensation, förmåner och lönemodeller, gärna även med bonus/provisions-modeller.
  • Har god kunskap om förmånspaket, pensioner och tjänsteförsäkringar
  • Är analytiskt lagd och trivs med att arbeta på ett kvalitativt sätt i en snabbrörlig organisation
  • Har mycket goda kunskaper i Excel, där du kan skapa funktioner och modeller
  • Uttrycker dig väl i tal och skrift, på både svenska och engelska, då en stor del av arbetet kommer innebära kommunikation internt både i Sverige och vår koncern
Det är meriterande om du:

* Har arbetat med Mercer eller liknande system för förmåner och pensioner tidigare

Som person är du strukturerad och systematisk med en god förmåga att strukturera upp och planera ditt arbete. Du har en förmåga att arbeta fokuserat för att nå mål på lång sikt och gör det med ihärdighet, energi och engagemang, även om du stöter på motgångar på vägen.

Du är även problemlösande och analytiskt lagd, både när det kommer till att arbeta med analys av siffror och beräkningar samt när det handlar om att lösa problem och svara på frågor från medarbetare i vardagen. Du har ett affärsmässigt tänk och trivs med att beräkna och analysera ekonomiska konsekvenser av olika lösningar. Vidare är det viktigt att du är kvalitetsmedveten och noggrann då arbetet innefattar mycket detaljer och riktlinjer som det är av största vikt att följa.

Slutligen söker vi dig som är flexibel och serviceinriktad med en hög personlig mognad som gör att du utstrålar trygghet samt har en hög professionalism och integritet.

Övrig information
  • Start: Med hänsyn till uppsägningstid
  • Omfattning: Heltid, Tillsvidare
  • Placering: Stockholm, Norrtull
  • Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
  • Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på sara.andersson@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!
Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och fortfarande studerar på högskola/universitet, är nyutexaminerad eller har några års arbetslivserfarenhet. Hos oss kan du arbeta som uthyrd konsult på specifika kunduppdrag eller bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet. Läs mer på www.academicwork.se.

Skydd för den personliga integriteten
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.

Client information
Vill du veta mer om hur det är att jobba internt på Academic Work? På Jobba Hos Oss får du träffa några av våra medarbetare, läsa om vad vi värderar högt samt se bilder och filmer som beskriver vår värld. Klicka här! Varmt välkommen!
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll HR & Personal
Typ av anställning Heltid
Rekrytering hanteras av Academic Work
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se