Chefsassistent till ledande telekombolag i Solna!

Chefsassistent till ledande telekombolag i Solna!

På ett modernt och aktivitetsbaserat kontor i Solna välkomnas innovativa medarbetare som tänker nytt, på sitt eget vis. Nu välkomnar telekombolaget, som är i framkant inom sin bransch, dig som vill bli en del av företagets starka gemenskap i rollen som chefsassistent. I rollen kommer du arbeta koordinerande och stöttande till funktionen Service Support och deras Team Leader. Dina främsta arbetsuppgifter kommer att vara att skapa presentationer inför möten i Power Point samt organisera schema och dokument i Excel. För att trivas i rollen ser vi därför att du är analytisk med ett öga för såväl layout som siffror! Ta chansen att ingå i ett modernt arbetsklimat där dina arbetsuppgifter för dagen styr vart du väljer att slå dig ner. En tyst avdelning, ett kreativt rum eller varför inte på kontorets sociala ytor? Oavsett vad som passar dig är du välkommen med din ansökan redan idag - då starten är omgående!

Information om uppdraget

På telekombolaget i Solna har man lämnat de traditionella, stationära arbetsplatserna bakom sig och idag arbetar alla medarbetare på en modern aktivitetsbaserad arbetsplats. Du kommer att tilldelas en bärbar dator och därefter kommer du varje dag anpassa ditt val av plats utefter vilka arbetsuppgifter du har för dagen, detta för att främja kreativitet, team- och koncentrerat arbete.

I rollen som chefsassistent kommer du att stötta alla delar i organisationen, men främst företagets Team Leader inom funktionen Service Support. Självklart kommer du att få en gedigen introduktion till ditt arbete så att du får de bästa förutsättningarna att lyckas i din roll!

Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos företaget. Uppdraget kommer att vara på heltid och sträcka sig 3 månader framöver, men chans till förlängning.

Arbetsuppgifter

Förutom allmänt administrativt stöd kommer du i rollen
  • Ansvara för att skapa presentationer i Power Point inför möten och dragningar
  • Sammanställa scheman och dokument i Excel
  • Finnas behjälplig som stöd för diverse uppgifter inom administration och internservice
Den här tjänsten passar dig som vill få in en fot på ett internationellt företag i framkant inom sin bransch. Vidare passar tjänsten dig som vill får meriterande erfarenheter inom administration och Excel.

Vi söker dig som
  • Viss erfarenhet av administration och service tidigare, där en liknande assisterande roll anses meriterande
  • Har ett öga för siffror och mycket goda kunskaper i Excel, vilket tydligt framgår i din ansökan.
  • Har mycket goda kunskaper i Power Point och är van vid att göra proffsiga presentationer
  • Mycket goda kunskaper i både svenska och engelska, då kommunikationen kommer ske på dessa språk med kandidater och internt.
Som person är du noggrann och analytisk, vilket är A och O för att lyckas med administrationen och sammanställningarna i Excel. Vidare är du driven och initiativtagande, där vi räknar med att du ser vad som behövs göras utan att bli ombedd. I slutändan kommer ditt engagemang och din känsla för service att vara avgörande för att trivas i rollen, då du kommer ge internservice till många olika människor.

Övrig information
  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid, 3 månader med chans till förlängning
  • Placering: Solna
  • Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och företagets önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work.
  • Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
  • Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på sts03@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!
OM OSS

Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.

* Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare till våra konsulter. Utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef erbjuder vi dig som heltidskonsult en konsultportal med förmånliga erbjudanden. Läs mer här
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration, Assistent
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Företaget är en helhetsleverantör av telekommunikationstjänster vars mobilnät täcker 99,9 procent av landets befolkning.

Telekombolaget sätter människan först, därefter tekniken - med en vision om att du alltid ska kunna vara uppkopplad med de och det som betyder mest för just dig.