Bokningskoordinator till Cabonline's kundsupport!

Bokningskoordinator till Cabonline's kundsupport!

Trivs du i en roll där du dagligen bemöter och kommunicerar med kunder? Får du energi av att hjälpa andra människor i deras vardag samt är problemlösande och effektiv? Då är du den vi söker! Academic Work söker nu tillsammans med Cabonline efter nya kollegor som ska stötta kunder i inkommande ärenden gällande komplexa bokningar av omsorgsresor och skolskjuts. Välkommen in med din ansökan redan idag då urval sker löpande!

Information om uppdraget

Academic Work söker nu tillsammans med Cabonline efter nya kollegor till kundtjänstavdelningen. I rollen som bokningskoordinator kommer du hantera och utreda kundärenden gällande bokningar av omsorgsresor och skolskjuts. Arbetet är förlagt under måndagar till fredagar och du förväntas arbeta 8 timmar/dag. Arbetstiderna kommer variera och vara mellan kl. 06-18. Starten för uppdraget är 1 augusti och kommer sträcka sig initialt 6 månader med chans till överrektyering såvida alla parter är nöjda.

Du erbjuds
  • Ungdomligt, modernt företag i snart nyrenoverade lokaler
  • Arbete hos ett företag som tar hand om sina medarbetare
  • Goda karriärmöjligheter då allting är under samma tak
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter

Dina arbetsuppgifter kommer bestå av att via telefon ta emot bokningar samt hantera ärenden gällande omsorgsresor och skolskjuts. I rollen kommer du ha kontakt med både vårdnadshavare, verksamheter samt förare. Det kommer vara återkommande kunder och förare som du har kontakt med och relationsskapande är därför en viktig del i kundbemötandet. Du kommer inför arbetet att få en gedigen introduktion.

Du kommer bland annat att:
  • Ta emot inkommande samtal från både vårdnadshavare, verksamheter och förare
  • Mejlhantering där all kommunikation med verksamheter går via mejl
  • Planera slingor och resvägar både kortsiktigt och långsiktigt
  • Hantering av avvikelser såsom förseningar, missnöje, etc.
Vi söker dig som
  • Har mycket god datorvana
  • Har mycket goda kunskaper i svenska, såväl i skrift som i tal
  • Har arbetsliverfarenhet av ett serviceinriktat arbete
Det är meriterande om du har:
  • Arbetat i en serviceinriktad roll tidigare med telefon som främsta arbetsverktyg
  • Arbetat i olika datasystem samtidigt
I denna roll lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som är:
  • Serviceinriktad
  • Uthållig
  • Självgående
För att trivas i rollen är du både förtroendeingivande och stresstålig. Du besitter även en strategisk förmåga och har lätt för att arbeta strukturerat. Vidare är du effektiv och problemlösande i ditt arbete. Vi ser också att du har lätt för att hantera och kommunicera med olika typer av kunder.

Övrig information
  • Start: 1 augusti
  • Omfattning: Heltid
  • Placering: Huvudsta, Solna
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Försäljning, Kundservice
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (58 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Cabonline underlättar människors vardag genom att erbjuda bilburna transporttjänster som är pålitliga och tillgängliga. Med hjälp av digitala lösningar, kundfokuserad service och tillgänglighet erbjuder de resurseffektiva transporter. I nära samarbete med deras anslutna åkerier matchar de resenärerna med rätt bilar och förare under våra starka varumärken. Det kräver goda relationer med både kunden och åkaren och ett väl fungerande teknikstöd. De har 2 500 åkerier med tillsammans 4 500 bilar anslutna till oss. De har stark närvaro på mer än 60 lokala marknader i Sverige, Norge, Finland och Danmark samt ett stort antal varumärken.