Billing and Accounts Receivable Specialist till OpusCapita i Sverige

Billing and Accounts Receivable Specialist till OpusCapita i Sverige

Är du expert inom kundreskontra och fakturering och är intresserad av att ta nästa kliv i karriären? I rollen som Billing and Accounts Receivable Specialist ges du möjlighet att driva och utveckla OpusCapitas nya rutiner och arbetssätt inom området. Här arbetar du i en internationell miljö med kollegor placerade runtom i Europa. Låter detta intressant? Läs vidare!

Information om uppdraget

OpusCapita är i skrivande stund igång med att implementera ett nytt faktureringssystem. De vill nu utöka sitt team inom Billing och AR med en specialist baserad i Stockholm. I rollen kommer du att ansvara för Sverige och Norge samt arbeta nära kollegor i Polen och Finland för att bygga upp bästa tänkbara samarbete mellan länderna. Du arbetar på OpusCaptias kontor i Sundbyberg, här arbetar ca 50 kollegor med exempelvis customer service, projekledning och sälj. I tjänsten ingår det resor till bland annat Finland och Polen.

Du erbjuds
  • Ett spännande arbete inom ett internationellt bolag med möjlighet att ta stort ansvar och får vara med och påverka utvecklingsprocesser
  • En flexibel roll, där du självständigt styr ditt arbete
Arbetsuppgifter

I rollen Billing and Accounts Receivable Specialist kommer du att arbeta nära OpusCapitas team i Polen och Finland. Du kommer självständigt att ansvara för att utveckla processer med stöttning av din chef i Finland.

Du kommer till exempel att:
  • Ansvara för fakturering och kundreskontra inom Sverige och Norge
  • Arbeta med fakturering och utveckling inom faktureringssystemet som OpusCapita nu arbetar med att implementera
  • Arbeta med kundfordringar för OpusCapitas kunder
  • Stötta teamet i Polen med arbetsuppgifter inom både fakturering och fordringar
  • Ansvara för den svenska inkassoverksamheten
Vi söker dig som
  • Flerårig erfarenhet inom fakturering och kundreskontra
  • God kunskap inom olika finansiella processer
  • Tidigare erfarenhet av arbetet med inkasso
  • Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska då du dagligen kommer kommunicera på båda språken
Det är meriterande om du:
  • Har tidigare erfarenhet av att arbeta i Unit4
  • Har erfarenhet av att arbeta i faktureringssystemet GoodSign
  • Har en relevant eftergymnasial utbildning
Som person är du:
  • Flexibel
  • Initiativtagande
  • Självgående
  • Har en god samarbetsförmåga
Övrig information
  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid
  • Placering: Sundbyberg, Stockholm
  • CV och personligt brev ska skrivas på engelska.
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och OpusCapitas önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Ekonomi, Redovisningsekonom
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Academic Work
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

OpusCapita grundades 1984 och har huvudkontor i Helsingfors i Finland. De har 7 kontor i Europa och Usa. OpusCapita gör det möjligt för organisationer att sälja, köpa och betala snabbt och säkert med deras betallösningar. OpusCapita behandlar hundratals miljoner elektroniska transaktioner årligen i vårt affärsnätverk och de ha ca 3000 kunder som använder deras lösningar i över 100 länder.