Back Office medarbetare till bolag inom försäkringsbranschen

Back Office medarbetare till bolag inom försäkringsbranschen

Söker du en heltidstjänst från juni till och med september? Har du erfarenhet av administrativt arbete sedan tidigare och vill fortsätta att utvecklas inom området? Då kan det här vara drömjobbet för dig! Vi söker två Back Office medarbetare till vår kund som är ett internationellt bolag inom försäkringsbranschen med kontor i centrala Stockholm. Tjänsten på heltid och start så omgående som möjligt. Vi går igenom ansökningar löpande, så vänta inte med att skicka in din!

Information om uppdraget

Academic Work söker två Back Office medarbetare till vår kund som är ett bolag inom försäkringsbranschen. Bolaget sitter centralt i Stockholm och du kommer bli en del av ett medelstort team. I början av uppdraget kommer du få en ordentlig introduktion för att på bästa sätt komma in i dina nya arbetsuppgifter.

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos vår kund. Uppdraget kommer att vara på heltid och sträcka sig fram till sista september. Förutsatt att samarbetet fungerar bra finns det chans till överrekrytering för rätt person!

Arbetsuppgifter

Som Back Office medarbetare kommer du arbeta brett med administrativa uppgifter och flera kontaktytor. Du ansvarar för den dagliga direktkontakten med såväl kunder som försäkrings- och produktbolag samt de anställda där du ger löpande service och ser till att frågor kommer till rätt instans på företaget. Frågorna kommer in både via telefon och mail från såväl kunder som kollegor.

Rent administrativt kommer du ta fram uppgifter och data för rapportering, administrera rådgivningar, rapportera uppgifter och hålla system, rutiner och verktyg uppdaterade. Du kommer vara ett stöd till företagets rådgivare och försäkringsförmedlare genom att bistå dem med administrativt stöd såsom exempelvis att förbereda och kontrollera blanketter och administrera aktiviteter efter rådgivning.

Du kommer till exempel att:
  • Uppdatera system med nya rutiner och korrekta uppgifter
  • Dagligen ladda upp filer från försäkringsgivare
  • Beställa försäkringshandlingar
Tjänsten passar dig med tidigare administrativ erfarenhet som vill ta klivet in på ett internationellt bolag där du kommer få möjligheten att utvecklas!

Vi söker dig som
  • Har lägst en gymnasial utbildning
  • Har tidigare erfarenhet av administrativt arbete
  • Skriver obehindrat, tydligt och koncist
  • Har mycket goda kunskaper i Office-paketet
  • Har mycket goda kunskaper i svenska då kundkontakten och stor del av kommunikationen sker på svenska
  • Har mycket goda kunskaper i engelska i tal och skrift då koncernspråket är engelska
  • Då uppdraget står under finansinspektionens tillsyn kommer aktuella konsulter kontrolleras mot UC samt belastningsregistret där individens register skall vara pickfritt.
Det är meriterande om du:
  • Har arbetslivserfarenhet från försäkringsbranschen
  • Har arbetslivserfarenhet inom liv- och pension
Som person är du driven och tar ansvar för att det arbete du gör håller hög kvalitet och blir klart på utsatt tid. Du är därför effektiv i ditt arbetssätt och van vid att arbeta självgående. Eftersom du kommer arbeta i en roll med många kontaktytor är du bra på att samarbeta och har en stor känsla för service. I och med bredden på arbetsuppgifter ser vi även att du har en god struktur och en förmåga att planera ditt arbete systematiskt.

Övrig information
  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid till sista september
  • Placering: Centrala Stockholm
  • Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work.
  • Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
  • Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på sts03@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!
OM OSS

Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.

* Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare till våra konsulter. Utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef erbjuder vi dig som heltidskonsult en konsultportal med förmånliga erbjudanden. Läs mer här
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Academic Work är Sveriges andra största bemanningsföretag på tjänstemannasidan. Vi rekryterar och hyr ut akademiker som fortfarande studerar, eller som är i början av karriären - young professionals.

Academic Work startade år 1998 med tre studenter som levde sin egen affärsidé. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Förutom i Sverige finns vi även i Norge, Finland, Danmark, Tyskland och Schweiz. Vi känner oss stolta över att vi har fått vara med i början av fler än 100 000 människors karriärer och på samma gång hjälpt våra kunder med lika många nya kollegor.

Besök oss på Academic Work (http://www.academicwork.se/) eller sociala medier:

https://www.linkedin.com/company-beta/162242/

https://www.facebook.com/AcademicWork

https://www.instagram.com/academicwork/

https://twitter.com/academicwork_se

https://www.youtube.com/user/AcademicWork