Back Office-medarbetare till Yallotrade

Back Office-medarbetare till Yallotrade

En bred och varierande roll som både ställer krav på stark serviceförmåga och noggrann struktur. Ett modernt IT-företag som blivit Sverigeledande inom sin unika nisch som förenar bil- & försäkringsvärlden med verkstäder/demonterare tack vare en smidig systemlösning. Låter det spännande? Det är det! Har du erfarenhet av administration och fallenhet för system så kan du vara rätt person! Yallotrade söker en Back Office-medarbetare till sitt huvudkontor i centrala Stockholm. Spänn fast säkerhetsbältet, nu kör vi!

Information om uppdraget

Yallotrade är IT-företaget som är ledande inom sin specifika nisch. Bolaget tillhandahåller en digital och automatiserad systemlösning som gör vardagliga ärendehanteringar enklare för företag inom bil och försäkring. Bland företagets kunder finner vi ett stort antal verkstäder, demonterare, bilhandlare samt försäkringsbolag.

Yallotrade sitter centralt på Kungsholmen och här jobbar 14 personer i en atmosfär präglad av gemenskap och stark utvecklingsanda. Du kommer tillhöra ett litet Back Office-team där det är viktigt med samarbete och att kunna ha en öppen kommunikation. Du får axla en bred roll med varierande arbetsuppgifter och många kontaktytor.

Du erbjuds
  • Gedigen introduktion när du börjar
  • Fast lön och goda förmåner
  • Årlig kick-off
Arbetsuppgifter

I rollen som Back Office-medarbetare har du en bred roll som ställer krav på såväl struktur/noggrannhet som service- och samarbetsförmåga.

I rollen kommer du till exempel att:
  • Hantera inkommande ärenden på telefon och mail från Yallotrades alla kontaktytor, såsom försäkringsbolag, försäkringstagare, verkstäder och demonterare
  • Skriva ut ersättningsbrev
  • Administrera försäljnings-/auktionssidan
  • Säkerställa att köpare och potentiella köpare inte har några betalningsanmärkningar
  • Övervaka och säkerställa att betalningar hanteras på rätt sätt och skickas iväg som de ska
Vi söker dig som
  • Har en avslutad gymnasial utbildning
  • Har 1-2 års erfarenhet av administrativa uppgifter
  • Har erfarenhet från service och är bra på att bemöta kunder
  • Har goda kunskaper i Microsoft Excel
  • Talar och skriver såväl svenska som engelska obehindrat
  • Har förståelse och fallenhet för arbete i IT-system
  • Har förståelse för enklare ekonomi
Det är meriterande om du

* Har erfarenhet från eller kunskap inom försäkringsvärlden

Som person är du:

* Resultatinriktad, Samarbetsförmåga, Strukturerad, Ansvarstagande

Övrig information
  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid
  • Placering: Centrala Stockholm
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Yallotrades önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration, Bank, Finans & Försäkring
Typ av anställning Heltid
Rekrytering hanteras av Academic Work
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Yallotrade är IT-företaget som varit verksamma sedan 2006 och är idag marknadsledande inom sin specifika nisch. Bolaget tillhandahåller en digital och automatiserad systemlösning som gör vardagliga ärendehanteringar enklare för företag inom bil och försäkring. Tjänsten gynnar också miljön genom minskade transporter, ökad återanvändning av befintliga delar och en ökad reparationsgrad.