Inköpsadministratör till samhällsviktiga Sodexo

Inköpsadministratör till samhällsviktiga Sodexo

Du som snappar upp saker direkt, frågar om du inte förstår och lär dig snabbare än blixten. Samhällsnytta är något du bidrar med här. Du som vill arbeta med varierande arbetsuppgifter på ett företag som verkligen gör skillnad. Vi söker dig!

Information om uppdraget

Här är det viktigt att alla som kommer till dit ska känna sig väl bemötta och få hjälpmedel som anpassats efter just kundens behov. Sodexo arbetar med hjälpmedelsverksamhet där de skräddarsyr hjälpmedel till tusentals personer, allt med målet att förbättra livskvaliteten i vardagen.

Som Inköpsadministratör hos Sodexo ligger det stort fokus på att säkerställa den dagliga driften, utveckling samt planering av verksamheten på kort- och lång sikt. Rollen omfattar operativt inköp. I teamet ingår 6 personer på Orderservice och 2 personer på Avrop. Du rapporterar till Arbetsledare för Orderservice och Avrop inom Hjälpmedelslogistiken.

Uppdraget är för att täcka ett vikariat på 1 år, så det här är en möjlighet för dig att suga åt dig så mycket erfarenhet som möjligt, du får också in en fot hos oss på Academic Work som jobbar med alla möjliga kunder inom olika området.

Du erbjuds
  • En dedikerad konsultchef och karriärspartner
  • Möjlighet att få vara på ett företag som verkligen ger tillbaka till samhället
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om [vårt konsulterbjudande](https://www2.academicwork.se/jobbsokande/konsulterbjuda

Arbetsuppgifter

I rollen kommer du exempelvis att jobba med:
  • Inköpsplanering
  • Operationella inköp/avrop
  • Uppföljning mot leverantörer
  • Registrering av order i affärssystemet Visma
  • Daglig kundkontakt gällande leveranser och hämtningar
Vi söker dig som
  • Har nyligen jobbat med administration kopplat till inköp
  • Mycket goda kunskaper inom Officepaketet
  • Eftergymnasial utbildning gärna inom Inköp, Ekonomi eller likvärdigt
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska då kommunikationen sker på språken
Det är meriterande om du tidigare arbetat i Visma.

Som person är du:
  • Serviceinriktad
  • Strukturerad
  • Noggrann
  • Flexibel
Övrig information
  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid, 1 år
  • Placering: Järfälla
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Transport & Logistik, Inköp, Administration & Ledning
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se