Under 6 månader har du möjlighet att förvärva meriterande erfarenhet inom leverantörsreskontra hos vår kund som är en ledande aktör inom miljö och hållbarhet. Du kommer att assistera ett team om 6 personer i det dagliga arbetet, få arbeta självständigt både kommunikativt och administrativt. Denna roll passar dig som är en driven och relationsskapande person med stort intresse för ekonomi!
Information om uppdragetVår kund, som vi på Academic Work har ett samarbete med sedan länge tillbaka, och var våra medarbetare trivs väldigt bra, söker nu förstärkning i form av en assistent till leverantörsreskontra. Det viktigaste för att passa bra och trivas i denna roll är att du är självgående och driven och vill lära dig, i kombination med att du har viss erfarenhet av ekonomi. Du kommer att tillhöra ett engagerat och stöttande team som säkerställer att du får en god introduktion även om arbetet sker på distans.
Tjänsten förväntas löpa under 6 månader med start i maj. Det är viktigt att du är tillgänglig under större delen av sommaren för att även täcka upp när ordinarie personal vill ha semester.
Du erbjuds- Ett meriterande jobb på en bra arbetsplats som tar hand om sina anställda
- En möjlighet att bygga nätverk hos kund och hos Academic Work för framtida uppdrag
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om [vårt konsulterbjudande]( Heltid: https://www.academicwork.se/jobbsokande/konsult
ArbetsuppgifterI denna roll kollar du arbeta som en stöttande funktion till teamet som arbetar med leverantörsreskontra. Exempel på arbetsuppgifter kan vara att du får ta kontakt med leverantörer gällande felställda fakturor eller assistera vid flytt av fakturor mellan olika bolag.
Arbetet är alltså självständigt, men i löpande dialog med teamet om 6 personer. Utgångspunkten är att du kommer arbeta hemifrån på grund av rådande situation.
Vi söker dig somKommunicerar obehindrat och professionellt på svenska
Har utbildning inom ekonomi eller ett par års erfarenhet motsvarande arbete
Har erfarenhet av någon form av fakturahantering
Har god systemvana och lätt för att ta till nya system (hos kund arbetar de i Googlemiljö, med ekonomisystemet IFS samt med fakturasystemet Symbrio)
Har ett stort intresse för att lära!
Är öppen för ett 6-månadersuppdrag
Har möjlighet att arbeta större delen av sommaren, i synnerhet under vecka 28-32 när de flesta har semester. Önskar du semester är du OK med att vara ledig ett par veckor tidigare eller senare
Det är meriterande om du arbetat ett par år inom kund-/leverantörsreskontra tidigare.
Som person är du:Kommunikation
StruktureradSjälvgående
Övrig information- Start: Maj
- Omfattning: Heltid, 6 månader
- Placering: Arbete hemifrån
- Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.