Arbeta brett med ekonomi, administration och logistik hos KRKA

Arbeta brett med ekonomi, administration och logistik hos KRKA

Är du i startgroparna av din karriär och letar en tjänst där du får utvecklas och lära dig nya områden snabbt? Lockas du av att arbeta på ett litet bolag där du får ta mycket eget ansvar och arbeta självständigt? Då kan tjänsten som Finance & Logistic Associate hos läkemedelsföretaget KRKA vara något för dig!

Information om uppdraget

Academic Work söker för Krkas räkning en Finance & Logistic Associate till företagets kontor vid Medborgarplatsen. Krka koncern finns i stora delar av Europa med huvudkontoret i Slovenien och den nordiska marknaden (Sverige, Danmark, Norge och Island) ombesörjs från Stockholm. Detta är en ny tjänst med syfte att effektivisera arbetet kring ekonomi och logistik.

Tjänsten passar dig som gillar att arbeta självständigt och ta mycket ansvar samt fatta egna beslut. Hos KRKA arbetar man efter frihet under ansvar och ett ledarskap med förtroende till medarbetarna. Tjänsten har en viss internationell karaktär då du kommer att ha regelbunden kontakt med huvudkontoret i Slovenien.

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos KRKA.

Arbetsuppgifter

Som Finance & Logistic Associate rör dina arbetsuppgifter tre fokusområden; logistik, ekonomi och administration. Du kommer lära dig företagets processer genom en introduktion och skuggning av dina kollegor. Du kommer även bli upplärd inom ekonomiarbetet om du inte har tidigare kunskaper av bokföring. Det viktigaste är att du tycker om logik och att arbeta med siffror.

Du kommer bland annat att:
  • Ansvara för regelbunden kontakt mot lagren samt utföra analyser och uppföljningar av statistik
  • Stötta företagets ekonom med löpande bokföring
  • Presentera rapporter rörande kontorets resultat och uppföljning av rapporter från huvudkontoret
  • Hantera löpande förfrågningar från huvudkontoret
Vi söker dig som
  • Har slutförda studier från universitet eller yrkeshögskola
  • Talar mycket god svenska och engelska då daglig kommunikation sker i språket
Det är meriterande om du:
  • Har goda kunskaper i Excel
  • Har kunskap om läkemedelsbranschen
Vi söker en person som har ett stort driv och vilja att lära sig och utvecklas snabbt, då tjänsten kräver att du sätter dig in i olika situationer med en bredd av arbetsuppgifter. Vi ser även att du är ansvarstagande och självgående i ditt arbete. Utöver detta är du noggrann, strukturerad och duktig på att kommunicera då du har daglig kontakt via mail och telefon med olika intressenter.

Övrig information
  • Start: Enligt överenskommelse
  • Omfattning: Heltid, tillsvidare
  • Placering: Medborgarplatsen, Stockholm
  • Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
  • Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på recruitmentstockholmsouth@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!
SKYDD FÖR DEN PERSONLIGA INTEGRITETEN
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.

Om oss
Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Ekonomi
Typ av anställning Heltid
Rekrytering hanteras av Academic Work
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

KRKA finns i stora delar av Europa med huvudkontoret i Slovenien, och den nordiska marknaden (Sverige, Danmark, Norge och Island) ombesörjs från deras kontor i Stockholm. Företaget har funnits sedan 1954 men startade sin Svenska verksamhet under 2004. De driver även forskning och satsar på innovation och kreativitet för att driva företaget framåt. Därför är det även viktigt för företaget att de anställda hela tiden utvecklas och lära sig mer inom sitt område. Företaget värderar snabbhet och flexibilitet, partnerskap och tillit, samt kreativitet och effektivitet.