Analytiker inom kundtjänst och försäljning till techbolag!

Analytiker inom kundtjänst och försäljning till techbolag!

Vill du arbeta i ett dynamiskt och branchledande techföretag i en spännande och snabbt utvecklande miljö? Är du en analytisk person som brinner för att ge god service och vill utvecklas? Då är detta rollen för dig! Välkommen in med din ansökan redan idag då urval sker löpande.

Information om uppdraget

Företaget drivs av en orubblig passion för excellens och engagemang för att utveckla de bästa produkterna och tjänsterna på marknaden. I dagens snabba globala ekonomi är förändringen konstant och innovation är avgörande för ett företags överlevnad. Företaget har i 80 år varit inställda på framtiden och föruser marknadens behov och krav så att de kan styra sitt företag mot långsiktig framgång.

Som analytiker kommer du att ha en integrerad del i att säkerställa att vi håller oss på marknaden och fortsätter att berika och förenkla konsumenternas liv. Du kommer att vara del av ett team på 10 personer vars huvudsakliga uppgift är att säkerställa att alla bonuskrav från kunder, både med kontrakt och utan kontrakt, valideras korrekt och i tid. Eftersom företaget är dynamiskt och snabbrörligt finns det även ständigt behov att anpassa valideringsprocesserna och verktygen utifrån de nya kraven från marknaden. Teamet driver också olika förbättringsprojket relaterade till processvalidering av anspråk med interna och externa intressanter. Teamet tillhör Control-group och stöttar optimeringen av försäljning, kostnadseffektivitet och förbättring av vinst.

Du erbjuds
  • En gedigen konsultchef som stöttar dig och din resa
  • Möjligheten att uvecklas i en internationell miljö
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter

I rollen som analytiker inom kundtjänst och försäljning kommer dina huvudsakliga ansvarsområden att behandla reklamationer och avräkningar korrekt, effektivt och säkerställa snabba betalningar för kundens försäljningsavdragskostnad. Du kommer att hantera specifika konton där du kommer att utveckla och upprätthålla goda kundrelationer, ha avstämningsmöten vid behov och proaktivt driva förbättringsområden av skadeprocess med kunder. Analysera data och undersök anspråk för att avgöra om ett fel har inträffat vid behandlingen eller prövningen av ett anspråk. Dessutom får du möjlighet att driva process-, och systemförbättringar och ingå i projekt.

Du kommer exempelvis att:
  • Säkerställ korrekt validering och effektiv reklamationshantering för dina konton
  • Analysera periodiseringar, balansrapporter, KPI-rapporter, försäljningsdata (in- och utförsäljning) och andra olika data som behövs för skadehantering
  • Avstämma reklamationer med kunder, per reklamation och genom periodisk avstämningsprocess
  • Ta upp eventuella problem relaterade till datanoggrannhet som påverkar anspråkets funktion
  • Stödja Business Control i att upprätthålla periodiseringsstruktur
  • Uppföljning av reklamations-KPI såsom ledtid för skadevalidering och eftersläpning
  • Stöd för att förbättra verktyg för validering av anspråk
  • Drive eller stötta olika långsiktiga förbättringsprojekt med syfte att förbättra skadedriften både hos Samsung och hos kunder
  • Stödja månadsbokslut, avstämningar och revisionsfrågor relaterade till försäljningsavdrag
  • Utveckla och tillhandahålla nödvändiga rapporter till intressenter
  • Ge vägledning till försäljningsorganisationen angående process för validering av anspråk
Vi söker dig som
  • Universitetsexamen i företagsekonomi eller ekonomi eller motsvarande
  • Arbetslivserfarenhet inom ekonomi och/eller redovisningsprinciper och praxis, koncept och rapportering av finansiell data (reskontrareskontra, kundreskontra, finans, skadebehandlare eller motsvarande minst 2 år
  • Erfarenhet av affärssystem, gärna från SAP FI (ekonomi och/eller redovisning)
  • Avancerad Excel
  • God kommunikationsförmåga på svenska och engelska både i tal och skrift
Det är meriterande om du:
  • Har erfarenhet från ett globalt företag
  • Kunskap om försäljningsavdragssystem
  • Kunskaper i andra nordiska språk
  • Intresse för system
  • Utmärkt kundtjänstfärdighet
För att trivas i denna tjänst ser vi gärna att du har ett kritist tankesätt med god problemlösningsförmåga. Vidare är du en teamplayer med god samarbetsförmåga som är bekväm med projketledning.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Försäljning, Kundservice
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se