Administrativ koordinator till mediehus

Administrativ koordinator till mediehus

Här kommer du till en varierad och viktig roll hos vår kund där du får många kontaktytor. Är du duktig på kommunikation och koordinering? Vi ser fram emot din ansökan!

Information om uppdraget

Här kommer du tillhöra ett team bestående av 60 personer och du rapporterar till avdelningschefen. Arbetsuppgifterna kommer du att dela med en annan person och ni kommer att fördela dessa mellan er.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande

Arbetsuppgifter

Du kommer att vara ett administrativt stöd till partnersälj, marknadsavdelningen och övriga verksamheter i en varierad roll. Arbetet kommer innefatta mycket kontakt med partnersäljare och eventuellt partners. Du kommer bland annat att:
  • Skicka deltagarlistor och information kring konferenser
  • Skisser på montrar och svara på frågor
  • Sammanställa statistik
  • Skicka ut VIP-inbjudningar
  • Förbereda uppföljningsmaterial och uppdatera information i system
  • Eventuellt även möjlighet till att vara på plats på eventen
Vi söker dig som
  • Har en gymnasieutbildning
  • Har tidigare erfarenhet av administration och service
  • Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift då kommunikationen sker på svenska
  • Har mycket goda kunskaper i Microsoft Office och gärna även Google Workspace (drive, mejl, dokument)
  • Då de arbetar i digitalt baserade plattformar är god datavana ett krav
Det är meriterande om:
  • Du har en eftergymnasial utbildning
  • Du har erfarenhet av en liknande roll inom sälj och event
  • Du har kunskap i Cvent
De personliga egenskaper vi söker för tjänsten är:
  • Att du är serviceminded
  • Att du har en god samarbetsförmåga
  • Att du är noggrann
Övrig information
  • Start: 9 augusti
  • Omfattning: Heltid tom 10 december 2021
  • Placering: Hemifrån och på kontoret som är beläget på Kungsholmen i Stockholm
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Försäljning
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se