Administrativ assistent till internationellt bolag som jobbar för ett tryggare samhälle

Administrativ assistent till internationellt bolag som jobbar för ett tryggare samhälle

Konferensrummen ska bokas och göras fina, event är igång och ska koordineras, kontorsmaterial ska beställas. Skrivaren går sönder, kaffet är slut och en besökare kommer in. Så kan en vanlig dag se ut, om du är en servicestjärna som vill arbeta på ett företag som verkligen gör skillnad i samhället, så passar den här tjänsten dig.

Information om uppdraget

Till vår kund i hjärtat av Gamla Stan söker vi nu en administrativ assistent. I rollen kommer du arbeta tillsammans med ett dynamiskt team med högt i tak och härliga kollegor. Du kommer ha en del ansvar över kontoret och rapportera till administrativa chefen.

Här pratas det hållbarhet, klimatfrågor och andra samhällsutmaningar. I denna miljö möter du 30 medarbetare med olika nationaliteter.
Tjänsten startar i januari och sträcker sig åtta månader framåt. Detta är en möjlighet för dig att samla på dig erfarenhet från en internationell miljö samt utveckla sina serviceskills.

Du erbjuds
  • En dedikerad konsultchef och karriärspartner från Academic Work som är mån som din utveckling
  • En möjlighet att få arbeta på ett företag som gör skillnad
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter

I rollen som administrativ assistent kommer du exempelvis att:
  • Svara på inkommande samtal och bemöta besökare
  • Se till att konferensrummen är fina samt hantera logistiken kring möten
  • Hjälpa till vid tekniska utmaningar såsom skrivaren eller fax-maskinen
  • Beställa kontorsmaterial och se till att allt finns
  • Hjälp med att ordna researrangemang och hantera rese- och kostnader
Vi söker dig som
  • Är i början av din karriär och har arbetat med serviceliknande yrken i 2-3 år
  • Har studerat på gymnasiet eller eftergymniaselt
  • Har god data-och systemvana och erfarenhet av Microsoft Office samt Outlook
  • Har goda kunskaper i engelska och svenska språket
Det är meriterande om du
  • Arbetat i en internationell miljö
  • Kan andra språk
Som person är du:
  • Kommunikativ
  • Prestigelös
  • Serviceinriktad
  • Strukturerad
Övrig information
  • Start: 15 Januari
  • Omfattning: 8 månader,
  • Placering: Gamla stan
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration, Reception
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se