Administrativ Business Coordinator till Spendrups

Administrativ Business Coordinator till Spendrups

Har du erfarenhet av administration och är redo att ta nästa steg i karriären på ett välkänt och familjeägt bolag? Då har just din möjlighet dykt upp nu! Som Business Coordinator på Spendrups exportavdelningen kommer du att vara en viktig supporterande funktion såväl internt som externt. Dina dagar kommer att vara varierande och om du gillar att ta eget ansvar och ta beslut så kommer du att trivas bra i denna roll! Sök rollen idag då vi går igenom urvalet löpande.

Information om uppdraget

Academic Work söker en Business Coordinator till Spendrups. Du kommer att tillhöra exportavdelningen som hanterar Spendrups försäljning utanför Sveriges gränser. Vi ser gärna att du kan börja tjänsten redan i december för att få bäst möjlighet till upplärning. Du kommer att arbeta i ett härligt team på 5 personer som trivs bra tillsammans och som har högt i tak.

Detta är ett konsultuppdrag där du kommer att vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Spendrups. Det är start omgående på uppdraget och det kommer som minst att pågå fram till september 2020. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande

Arbetsuppgifter

Som Business Coordinator kommer din dag att bestå av varierande administrativa uppgifter med frågor som främst berör Spendrups exportorders. Du kommer att ha breda kontaktytor där du supportar både internt, mot säljteamet och mot kunderna.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer därmed vara att:
  • Agera kundsupport med uppgifter så som att ha hand om reklamationer och utfärda olika certifikat
  • Supportera säljteamet med priser, produktbilder och fakturor
  • Agera internsupport vid leveranser utanför Sverige
Utöver detta tillkommer uppgifter så som att ta fram produktinformation, skicka varuprover, följa upp betalningar och kontera fakturor. Du kommer även att planera tappningar och stämma av mot prognos. Utöver detta kan det även bli aktuellt att delta i visst strategiarbete och genomföra analys av marknadsdata.

Vi söker dig som
  • Har som lägst en gymnasial utbildning, med fördel inom ekonomi
  • Har tidigare erfarenhet av administration och/eller service
  • Har goda kunskaper i Officepaketet, främst Excel
  • Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal och skrift. Detta då du kommer att kommunicera på båda språken i det dagliga arbetet.
Det är meriterande om du har arbetat i affärssystemen Infor eller Movex tidigare samt om du har arbetat med export eller prissättning tidigare. Detta är dock inga krav. Istället lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Då rollen kräver mycket eget ansvar ser vi att du är självgående. I rollen kommer du även att ha breda arbetsuppgifter och agera support till flera kontaktnät och vi söker därför dig som är strukturerad och serviceinriktad.

Övrig information
  • Start: Omgående, med fördel i december
  • Omfattning: Heltid
  • Placering: Vårby, Södra Stockholm
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Spendsups önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Spendrups vision är att vara ett bryggeri i världsklass. Det innebär att de stolt vill kunna jämföra sig med de bästa i världen i allt de gör. Det gäller de produkter de lanserar och de relationer de bygger, hur de agerar i nuet och hur de satsar på sikt. Deras mission är att med kreativ kraft, långsiktigt ansvarstagande och passion skapa smakupplevelser och relationer i världsklass.