Administrativ Business Coordinator till Spendrups

Administrativ Business Coordinator till Spendrups

Har du erfarenhet av administration och är redo att ta nästa steg i karriären på ett välkänt och familjeägt bolag? Då har just din möjlighet dykt upp nu! Som Business Coordinator på Spendrups exportavdelningen kommer du att vara en viktig supporterande funktion såväl internt som externt. Dina dagar kommer vara väldigt varierande och om du gillar att ta eget ansvar och ta beslut så kommer du trivas bra i denna roll! Sök rollen idag då vi går igenom urvalet löpande!

Information om uppdraget

Academic Work söker för Spendrups räkning en Business Coordinator. Du kommer att tillhöra exportavdelningen som hanterar Spendrups försäljning utanför Sveriges gränser. Då personen som innehar rollen idag valt att efter flera år på Spendrups söka sig vidare i karriären så söker vi nu hennes ersättare! Vi ser gärna att du kan starta uppdraget i början på augusti för att få möjlighet till upplärning. Du kommer att arbeta i ett härligt team på 5 personer som trivs bra tillsammans och som har högt i tak.

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Spendrups. Uppdraget kommer att vara på heltid och sträcka sig fram till och med januari 2019.

Arbetsuppgifter

Som Business Coordinator kommer din dag att bestå av varierande administrativa uppgifter med frågor som främst berör Spendrups exportorders. Du kommer att ha breda kontaktytor där du supportar både internt, mot säljteamet och mot kunderna. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer därför vara att:
  • Agera kundsupport med uppgifter så som att hand om reklamationer och utfärda olika certifikat.
  • Supportera säljteamet med priser, produktbilder och fakturor.
  • Agera internsupport vid leveranser utanför Sverige.
Utöver detta tillkommer uppgifter så som att ta fram produktinformation, skicka varuprover, följa upp betalningar och kontera fakturor. Du kommer även att planera tappningar och stämma av mot prognos.

Vi söker dig som
  • Har som lägst en gymnasial utbildning, med fördel inom ekonomi
  • Har 2 års erfarenhet av administration eller service
  • Har goda kunskaper i Officepaketet, främst Excel
  • Är flytande i såväl svenska och engelska, i såväl tal och skrift. Detta då du kommer att kommunicera på båda språken i det dagliga arbetet.
Det är meriterande om du har arbetat i affärssystemen Infor eller Movex tidigare samt om du har arbetat med export eller prissättning tidigare. Detta är dock inga krav. Istället lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Då tjänsten kräver att du ska ta ansvar så ser vi att du är självgående. I rollen kommer du även ha breda arbetsuppgifter och agera support till flera kontaktnät och du behöver därför vara strukturerad och serviceminded.

Övrig information
  • Start: I början på augusti
  • Omfattning: Heltid, till och med januari 2019
  • Placering: Vårby
  • Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Spendrups önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work.
  • Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
  • Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på stn01@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!
OM OSS

Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.

* Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare till våra konsulter. Utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef erbjuder vi dig som heltidskonsult en konsultportal med förmånliga erbjudanden. Läs mer [här](https://www.academicwork.se/vart-erbjudande-till-heltidskonsulter.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Spendrups grundades 1897 och engagemanget och passionen är lika stor nu som då. För dem är alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. Bland deras varumärken finner du Spendrups Bryggeri, Norrlands Guld, Mariestads, Heineken, Loka, Schweppes, El Coto, Cono Sur, Barefoot, m fl. Familjeföretaget Spendrups är ett svenskt och oberoende bryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. De är idag ca 900 medarbetare och omsätter ca 3,3 MDKR. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits AB, Gotlands Bryggeri och Hellefors Bryggeri.