Administratör till välkänt Fintech-bolag inom betaltjänster

Administratör till välkänt Fintech-bolag inom betaltjänster

Studerar du deltid och vill jobba heltid i perioder? Eller är du på jakt efter kortare uppdrag inom administration? Då har vi tjänsten för dig! Vi söker dig som är intresserad av att jobba administrativt på ett välkänt Fintech-bolag i centrala Stockholm. Uppdragen kommer in löpande under början av nästa år med varierande inrikningar och löper från 1-6 månader. Sök tjänsten redan idag då vi går igenom ansökningar löpande!

Information om uppdraget

Academic Work söker för vår kunds räkning en serviceinriktad administratör till deras team Staff on Demand för uppdrag under början av 2020. I rollen som administratör kommer du få i uppgift att stötta olika team inom organisation beroende på var belastningen ligger. Det ger dig möjlighet att knyta många värdefulla kontakter på ett av Sveriges ledande Tech-bolag och vi har idag flera konsulter som gått över till en anställning direkt på bolaget.

För rollen krävs det att du visar prov på din analytiska/logiska förmåga genom att genomföra ett logiktest. Detta är en viktig och central del av rekryteringsprocessen. Det är därför fördelaktigt om du tidigare provat på att genomföra ett sådant test. För att komma vidare i processen krävs ett visst resultat. Testet består av 15-18 frågor med mönster och där du ska påvisa hur mönstret/bilden kommer att se ut på nästkommande bild genom analytiskt/logiskt tänkande.

Du erbjuds

* Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs med om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter
  • Agera adhoc support inom företaget och ta dig an variande adminsitrativa arbetsuppgifter utifrån rådande behov.
  • Arbeta med både intern och extern support kopplat till områden såsom inköp, kundtjänst, ekonomi och logistik.
  • Mycket av arbetsuppgifterna sker med datorn som verktyg, därför är det viktigt att du känner dig bekväm med de vanligaste Office-programmen och är van att arbeta under längre perioder med dator.
Vi söker dig som
  • Har en god analytisk förmåga då rekryteringsprocessen inkluderar ett logiktest
  • Trivs i att hoppa in i olika roller inom organisationen och snabbt sätta sig in i nya arbetsuppgifter.
  • Har mycket god kunskap i engelska språket då mycket av instruktionerna är på engelska
  • Strukturerad, noggrann och tycker om administration. Du är serviceinriktad, prestigelös och drivs av att arbeta resultatfokuserat.
Det är meriterande om du har tidigare arbetslivserfarenhet i en administrativ roll.

Övrig information
  • Omfattning: Heltid på varierande uppdrag i början av nästa år
  • Placering: Du kommer utgå från företagets kontor i City och på Söder.
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Försäljning, Kundservice
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se