Administratör till spännande startup!

Administratör till spännande startup!

Du som drömmer om att arbeta på ett litet tech-företag, där du får möjlighet att arbeta hands on med en spännande produkt: du har hittat rätt. EPPlus Software söker nu efter en administratör som vill utvecklas med dem, arbeta med internationella kunder och vara med på en spännande tillväxtresa. Tveka inte - ansök redan idag!

Information om uppdraget

EPPlus Software grundades 2019, och har utvecklat ett kalkylbladsbibliotek för Microsoft's .Net-plattform. Detta har växt sig mycket stort och de har idag kunder i över 60 länder. EPPlus Software har dubblat sin försäljning varje år sedan start och behöver nu utöka sin personalstyrka med en administratör. Bolaget har idag tre anställda; de två grundarna och deras nuvarande administratör som ska börja studera i januari. De ser en spännande tillväxtresa under de närmaste åren och är redan nu i fas att rekrytera ytterligare en utvecklare.

Som administratör kommer du att arbeta mot breda kontaktytor, där du både stöttar dina kollegor med diverse arbetsuppgifter och finns till hands för kunderna. Kunderna är antingen företag som köper licensen direkt eller återförsäljare som köper licensen för slutkundens räkning. Du kommer främst arbeta i Freshdesk och Office, men även i Stripe och EPPlus Software's egenutvecklade system.

Arbetsuppgifter

I och med att det är ett litet företag präglas kulturen av att man hjälps åt med de uppgifter som behövs, men dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av:
  • Kommunikation och service mot EPPlus Software's kunder
  • Skicka offerter, fakturor och skapa licenser till nya kunder
  • Hantera förnyelse av licenser för befintliga kunder
  • Administrera och hantera obetalda fakturor
Vi söker dig som

För denna rekryteringsprocess kommer dina personliga egenskaper vara av största vikt. Vi kommer därmed inleda rekryteringsprocessen med två tester - ett personlighetstest och ett logiskt problemlösningstest. De personliga egenskaper vi söker hos dig är:
  • Självgående
  • Serviceinriktad
  • Kommunikativ
  • Samarbetsorienterad
För att vara aktuell för denna tjänst behöver du ha mycket goda kunskaper i svenska och engelska. Det är meriterande om du har kunskap i fler språk, men inget krav. Vi ser också att du har god datavana och har erfarenhet av officepaketet. Det är mycket meriterande om du tidigare har arbetat i en roll där kundkommunikation har varit centralt.

Övrig information
  • Start: Omgående, start senast 1/2-2023
  • Omfattning: Heltid
  • Placering: World Trade Center, Stockholm. Under upplärningsperioder kommer du att vara på plats måndag till torsdag, men när du är självgående har du ett flexibelt arbetssätt, där de önskar att du är på plats minst två dagar i veckan.
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration, Koordinator
Typ av anställning Heltid
Rekrytering hanteras av Academic Work
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (57 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Du kan läsa om EPPlus Software's produkt och företag här!