Administratör på heltid till barnrättsorganisation!

Administratör på heltid till barnrättsorganisation!

För dig som söker ett givande och varierande administrativt arbete finns nu möjligheten att bli en del av en barnrättsorganisation som arbetar för en värld fri från sexuell exploatering av barn. Vi söker dig som har erfarenhet av CRM-system samt är serviceinriktad, flexibel och trivs i en roll med högt tempo. Skicka in din ansökan idag då urval sker löpande!

Information om uppdraget

Vår kund är en barnrättsorganisation som varje dag arbetar emot sexuell exploatering av barn. Genom sin anonyma anmälningssida, stödlinje, förebyggande arbete och påverkningsarbete mot myndigheter vill de göra världen tryggare för alla barn.

Idag är de 18 medarbetare som arbetar från kontoret på Fridhemsplan i varierade roller. Teamet består bland annat av jurister, socionomer, barnrättsspecialister och kommunikatörer.

För att stödja verksamhetens arbete blir företag och privatpersoner månadsgivare, lämnar gåvor och startar insamlingar och nu behöver de en person som stöttar upp i administrationen kring verksamheten.

Du erbjuds
  • Att bli del av ett varmt team och drivet team
  • En givande arbetsplats där du aktivt bidrar till en bättre och tryggare värld för barn
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter

I rollen som administratör har du en bred och varierande roll av olika administrativa uppgifter och karaktär. Arbetsuppgifter kan bland annat innefatta att
  • Hantera insamlingsärenden
  • Ha kontakt med organisationens givare och besvara samtal i telefonväxeln
  • Skriva och besvara informationsmail
  • Hantera leverantörsreskontran
  • Skriva protokoll, kallelser samt hantera löpande administration till generalsekreteraren
Vi söker dig som
  • Har erfarenhet från service och administration
  • Har arbetat i ett eller flera CRM system
  • Har mycket goda kunskaper i Office-paketet
Det är meriterande om du:
  • Tidigare har arbetat i en ideell organisation
  • Har erfarenhet av CRM-systemet KomMed
  • Har erfarenhet av Visma
Denna tjänst kräver utdrag från belastningsregistret, vänligen ansök om detta hos polisen i samband med att du skickar in din ansökan då det kan ta upp till två veckor att få hem. Rätt utdrag hittar du här.

Som person är du serviceinriktad, flexibel och har en hög grad av servicekänsla. Du trivs i att arbeta i ett högt tempo, driva projekt och att ta dig an varierande typer av arbetsuppgifter. Vidare motiveras du av föra verksamhetens viktiga ändamål framåt.

Övrig information
  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid
  • Placering: Stockholm, Fridhemsplan
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se