Administratör/koordinator till Fortum

Administratör/koordinator till Fortum

Brinner du för administration och vill arbeta i en bred roll med många ansvarsområden? Då har vi tjänsten för dig. Just nu söker vi för Fortums räkning en Administratör/ koordinator. Välkommen in med din ansökan redan idag!

Information om uppdraget

Academic Work söker för Fortums räkning en administratör/ koordinator för ett långsiktigt uppdrag.

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work men arbeta som konsult hos Fortum.

Som konsult på Academic Work erbjuds du:
  • Kollektivavtal: Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
  • Dedikerad konsultchef: Som anställd på Academic Work får du alltid en ansvarig konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Konsultchefens uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Arbetsuppgifter

Som administratör/ koordinator kommer du att arbeta brett inom administration och koordination. Du kommer bland annat att skapa och underhålla inköpsordrar i Maximo, ta ut beställningsrapporter, vara delaktig i del- och slutaktivering av projekt samt arbeta aktivt med förbättringsarbete gällande avdelningens rutiner och arbetssätt. Vidare kommer du ansvara för utskick och arkivering av tillståndsbrev och ritningar, skriva protokoll vid enhetsmöten samt uppdatera enhetens nyckeltal.

Ytterligare arbetsuppgifter kommer att vara:
  • Stöd vid ekonomisk uppföljning
  • Fakturahantering
  • Ansvar för remisshantering
  • Skapa presentationer i Power Point och renskriva samt uppdatera olika dokument
I denna roll kommer du att ha många egna ansvarsområden vilket innebär att du kommer att kunna utvecklas enormt mycket i din yrkesmässiga roll redan efter en kort period.

Vi söker dig som

Har en eftergymnasial utbildning inom exempelvis administration och har några års erfarenhet av administrativt arbete. För att lyckas i rollen krävs det att du är en god datoranvändare samt innehar mycket goda kunskaper i Officepaketet.

Efterfrågade specifika kompetenser:
  • Viss kunskap av att ha arbetat i ett inköpssystem
  • God kunskap i Excel
  • Administrativ erfarenhet
  • Självständig och initiativtagande
  • Talar och skriver flytande i det svenska såväl som det engelska språket. Då båda språken används i det dagliga arbetet.
Har du tidigare arbetat i Maximo eller SharePoint ses detta som mycket meriterande men är inget krav.

Som person är du prestigelös, ordningsam och engagerad. Du trivs i en flexibel miljö då arbetsuppgifterna kan variera från dag till dag. Vidare är du driven och van med att arbeta självständigt. För att trivas i rollen tror vi också att du har en god kommunikativ förmåga samt värdesätter en god stämning på arbetsplatsen högt.

Övrig information
  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid i 6 månader med chans till förlängning
  • Uppskattad arbetstid: Kontorstider
  • Plats: Värtaverket, Campus
  • Urval: Sker löpande
  • Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
  • Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på stn01@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar, hör gärna av dig där!
Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och fortfarande studerar på högskola/universitet, är nyutexaminerad eller har några års arbetslivserfarenhet.

* Vårt erbjudande till dig som heltidskonsult hos Academic Work inkluderar utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef också rabatter och erbjudanden genom vår konsultportal. Läs mer om vårt erbjudande
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration, Koordinator
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd, Projekt- / Visstidsanställd
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Academic Work är Sveriges andra största bemanningsföretag på tjänstemannasidan. Vi rekryterar och hyr ut akademiker som fortfarande studerar, eller som är i början av karriären - young professionals.

Academic Work startade år 1998 med tre studenter som levde sin egen affärsidé. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Förutom i Sverige finns vi även i Norge, Finland, Danmark, Tyskland och Schweiz. Vi känner oss stolta över att vi har fått vara med i början av fler än 100 000 människors karriärer och på samma gång hjälpt våra kunder med lika många nya kollegor.

Besök oss på Academic Work (http://www.academicwork.se/) eller sociala medier:

https://www.linkedin.com/company-beta/162242/

https://www.facebook.com/AcademicWork

https://www.instagram.com/academicwork/

https://twitter.com/academicwork_se

https://www.youtube.com/user/AcademicWork