Account Manager till Rekomo!

Account Manager till Rekomo!

"Att få företag att tänka andrahand i första hand när dom skapar sina arbetsplatser" - så lyder Rekomos vision. Nu finns chansen för dig som brinner för service och försäljning att ansluta dig till Rekomo, ett växande företag som gör stor nytta för miljön. Vi söker dig som är en initiativtagande person, som vill arbeta på en familjär arbetsplats där kulturen präglas av nytänkande, gemenskap och glädje. Urvalet påbörjas omgående - var gärna snabb in med din ansökan!

Information om uppdraget

Vill du vara en del av Rekomo? Rekomo hjälper sina kunder att få det bästa tänkbara kontoret med nya och begagnade möbler, till bra pris, kvalitet och med miljön i åtanke. Idag finns kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg och totalt arbetar 35 personer med att tillgodose sina kunders behov med hållbarhet som största konkurrenskraft. På kontoret i Stockholm får du 12 härliga kollegor med stor teamkänsla. Två gånger per år åker företaget på konferensresa med alla anställda inom bolaget.

Kika in deras Instagram för att få en känsla av hur det skulle vara att jobba på Rekomo.

Bakgrunden till rekryteringen är att Rekomo växer och har behov av att stärka upp teamet med två till Account Managers. För att komma in i tjänsten och lära känna Rekomo som företag, får du en fadder i samband med din start. Under dina första fyra veckor kommer din fadder ansvara för att du ska komma in i teamet, likväl som att lära dig mer om företaget. Under introduktionen av din anställning får du insyn i hela verksamheten, från lager, försäljning, leverans till montering.

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos Rekomo. Alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work

Arbetsuppgifter

Som Account Manager på Rekomo ansvarar du för hela försäljningsprocessen till dina kunder, från ax till limpa. Du arbetar med telefon som ditt redskap för att boka dina kundmöten, du ringer nya och befintliga kunder. Du arbetar med behovsanalys, gör offerter och presenterar Rekomos affärsidé ute på plats hos dina kunder.

Du kommer till exempel att:
  • Bibehålla en god relation med befintliga kunder
  • Prospektera och kontakta kunder på telefon och mail
  • Besöka kunder ute på plats för att presentera Rekomo
  • Ta emot inkommande samtal och förfrågningar
  • Följer upp kundernas beställningar vilket innefatta alltifrån transport, logistik och kontakt med montörerna
Tjänsten passar dig som har erfarenhet av att arbeta med försäljning och vill utvecklas hos ett företag som vet att affärsidén är framtiden inom möbelbranschen. På Rekomo uppmanas driv och utveckling inom bolaget. För dig med engagemang och ambition finns det goda utvecklingsmöjligheter att på sikt axla en roll som Key Account Manager.

Vi söker dig som
  • Har något eller några års erfarenhet inom B2B/försäljning, alternativt att du tidigare har arbetat i en roll som orderhandläggare eller motsvarande
  • Har ett stort intresse för miljö och hållbarhet
  • Goda kunskaper i svenska och engelska, med hänsyn till de interna och externa kontakterna du kommer att ha
  • Har B-körkort
  • Har god datavana och erfarenhet av Officepaketet
Det är ett stort plus om du innehar en eftergymnasial utbildning inom relevant område som sälj eller logistik.

I den här rekryteringsprocessen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person är du relationsskapande och lyhörd inför att identifiera behov hos kunden och tar ansvar för hela processen, från ax till limpa. För att lyckas i rollen tror vi att du har en stor ödmjukhet inför uppgiften men är fast besluten om att lyckas. Du är en förtroendeingivande och affärsmässig person som är duktig på att bygga långsiktiga relationer. Självklart brinner du för att arbeta hos ett bolag som vet att hållbarhet är framtiden. Du är orädd och varje dag kommer du att ställas inför spännande utmaningar. Självklart identifierar du dig med Rekomos vision "Att få företag att tänka andrahand i första hand när dom skapar sina arbetsplatser". Med ditt stora engagemang och initiativförmåga kommer du att få stor frihet och ta stor plats i arbetet med Rekomos spännande kunder.

Övrig information
  • Start: Omgående, enligt överenskommelse
  • Omfattning: Heltid, tillsvidare med inledande provanställning om sex månader
  • Lön: Fast lön + individuell provision
  • Placering: Stockholm, Bromma
  • Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Rekomos önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Nina Ha, rekryteringskoordinator.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på nina.ha@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!

Om oss

Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Försäljning
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Rekomo är företaget som möblerar Sveriges kontor och aldrig slutar tjata om varför hållbarhet är så viktigt. De finns stationerade i Stockholm, Göteborg och Malmö men levererar över hela landet. Rekomo är företaget som erbjuder grym service och hållbara kvalitetsmöbler till marknadens bästa priser.