Account Manager till LeadDesk

Account Manager till LeadDesk

Triggas du av att bygga långsiktiga relationer och göra det lilla extra för att få dina kunder så nöjda som möjligt? Vill du utvecklas inom B2B-försäljning tillsammans med ett sammansvetsat team? Nu rekryterar vi för LeadDesks räkning en Account Manager. Företagskulturen präglas av uttrycket "Work hard, play hard". Urvalet påbörjas omgående, så var gärna snabb in med din ansökan.

Information om uppdraget

Academic Work söker en Account Manager till LeadDesk och deras kontor som sitter precis vid Stureplan i centrala Stockholm.

LeadDesk är ett snabbt växande och framgångsrikt företag med huvudkontor i Finland som utvecklar branschledande programvara för call centers och försäljningsorganisationer. Företagets programvara används dagligen av 6000 yrkesverksamma i mer än 10 länder. Sedan LeadDesk grundades 2010 har de dubblat sin omsättning varje år. I rollen som Account Manager kommer man att tillhöra ett säljteam om tre personer där man rapporterar direkt till Country Manager för Sverige. Du kommer arbeta med hela säljprocessen från start till mål, från kalla samtal till uppföljning med dina befintliga kunder.

LeadDesk ser dig som medarbetare som en viktig resurs för företagets fortsatta framgång. Du har en fast lön med bonusavtal, där du har stora möjligheter att påverka din lön. LeadDesk har en prestationsorienterad kultur där man belönar goda prestationer. För dig med rätt ambition, driv och vilja finns det mycket goda utvecklingsmöjligheter att på sikt ta sig an en roll som Key Account Manager inom 1-2 år. Företaget är ett tillväxtbolag med tydliga ambitioner att bli den självklara leverantören av callcenter till små - och medelstora företag.

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos LeadDesk. Alla samtal och mail kring tjänsten går till [Academic Work]( mailto: mailto:recruitmentstockholmsouth @academicwork.se).

Arbetsuppgifter

Som Account Manager arbetar du med att driva hela säljprocessen. Du arbetar med telefon som ditt redskap för att boka dina kundmöten, du ringer nya och befintliga kunder. Du arbetar med behovsanalys, gör offerter och presenterar sedan dessa främst på telefon för kund men även under fysiska möten. Du kommer främst att arbeta mot försäljning till andra säljorganisationer. Tillsammans med säljteamet arbetar man efter uppsatta mål, både individuella och för teamet.

Du kommer till exempel att:
  • Sälja LeadDesks produkter via telefon och andra elektroniska kanaler
  • Försäljning till nya kunder samt bearbeta befintliga kunder
  • Demonstrationer av produkterna samt arbete kring offerter
Tjänsten passar dig som trivs i en självständig roll och att arbeta i högt tempo. Du kommer ha ett nära samarbete och dialog tillsammans med ditt team för att kunna dela Best Practice. Du gillar att arbeta mot uppsatta mål och bygga långsiktiga kundrelationer. För rätt person finns möjligheten att ta sig an en roll som Key Account Manager inom 1-2 år.

Vi söker dig som

Har arbetat med B2B under 1-3 års tid med goda resultat. Du har erfarenhet av att kontakta nya kunder men också att förvalta befintliga. Du har en teknisk förståelse och ett intresse för IT- och teknik. Vidare är du flytande i svenska och engelska, såväl tal som skrift.

Efterfrågade specifika kompetenser:
  • Har 1-3 års erfarenhet av B2B-försäljning, gärna inom IT eller teknik
  • Är flytande i svenska och engelska
  • Har ett stort intresse för IT
Det är meriterande om du
  • Innehar en eftergymnasial utbildning inom sälj- och eller ekonomi
  • Har B-körkort
I denna rekryteringsprocess kommer vi lägga stor vikt på dina personliga kompetenser. Eftersom detta är en självständig roll där du erbjuds frihet under eget ansvar är det viktigt att du är självgående och resultatinriktad. Du planerar ditt arbete rätt för att uppnå dina mål. Gör du det så kommer du att snabbt att kunna göra karriär och få en bra belöning för det. Vidare är du ödmjuk och lyhörd, du kan identifiera behovet hos kunden och tar ansvar för hela processen, från ax till limpa. För att lyckas i rollen tror vi att du har en stor ödmjukhet inför uppgiften men att du är fast besluten om att lyckas. Du är en förtroendeingivande och affärsmässig person som är duktig på att bygga långvariga kundrelationer

Övrig information
  • Start: Omgående, enligt överenskommelse
  • Omfattning: Heltid, tillsvidare
  • Lön: Grundlön + provision
  • Placering: Stockholm, Nybrogatan
  • Kontaktuppgifter: Olivia Unghammar, rekryteringskonsult. Mail.
  • Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och xx önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
[Academic Work](mailto:recruitmentstockholmsouth @academicwork.se).
  • Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
  • Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på [mailto:recruitmentstockholmsouth @academicwork.se](mailto: mailto:recruitmentstockholmsouth@academicwork.se) under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!
OM OSS

Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Försäljning
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Rekrytering hanteras av Academic Work
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

LeadDesk is a fast growing and successful company headquartered in Finland developing industry-leading software for call centers and sales organizations. The companys software is used by 6,000 professionals in more than 10 countries on a daily basis. Since the company was established in 2010, LeadDesk has almost doubled its revenue every year with revenue of ca. 7,3 million EUR in 2016. Currently, the company has offices in Finland, Sweden, Denmark, Norway, Germany, Poland and the Netherlands, employing ca. 80 people. LeadDesk is a Deloitte Fast 50 Rising Star 2013 winning company (1746 % growth in 3 years) backed by Dawn Capital and Finnish Industry Investment.