2nd line-supportmedarbetare med ögon för både IT och service till Urkund

2nd line-supportmedarbetare med ögon för både IT och service till Urkund

Är du en talang med kunskap om och intresse för IT och vill axla en ansvarstagande roll inom 2nd line-support? Tycker du dessutom om kombinationen av en problemlösande men samtidigt social och servicebetonad roll så kan du vara spot on det vi söker! Urkund är det välkända företaget som förhindrar plagiat och utgör därför en meningsfull och viktig del av skolvärlden. Nu söker de dig som vill jobba som 2nd line-supportmedarbetare!

Information om uppdraget

Academic Work söker en 2nd line-supportmedarbetare till Urkund.

Urkund är företaget som älskas av lärare över hela landet, Norden och numera fler och fler delar av världen. Med sitt automatiska textigenkänningsverktyg kan inkommande uppsatser, hemtentor och projektarbeten stämmas av mot redan etablerade verk för att på så sätt förhindra plagiat och fusk. Denna produkt frigör värdefull tid och resurser och det har även bevisats finnas förebyggande effekter och pedagogiska aspekter med systemet. Ett fantastiskt verktyg!

På Urkund är tempot högt och ambitionerna stora. Just nu står de inför tillväxt och expansion ut i världen. Stämningen är god och familjär och lokalerna vid Alviks strand bjuder på öppna och fräscha ytor, biljardbord och utsikt över vattnet. Här sitter 30 personer och nu söker de en 2nd line-supportmedarbetare till Customer Success-teamet.

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos Urkund.

Arbetsuppgifter

Som 2nd line-supportmedarbetare kommer du att lösa tekniska utmaningar som kunder och användare står inför. Du har nära kontakt med dels 1st line-supporten och även utvecklarna.

Du kommer till exempel att:
  • Ta emot inkommande ärenden som eskalerats från 1st line och leda kunden genom problemet och lösa det
  • Stötta och utbilda kunderna i systemet inför att de ska komma igång
  • Logga och administrera inkommande ärenden i interna system
  • Dokumentera, strukturera och ta fram arbetsprocesser för att sätta rutiner i arbetet med 2nd line-supportåtaganden
  • Eskalera tekniskt mycket komplexa ärenden upp till utvecklarna
Tjänsten passar dig som vill komma in i en supportroll av teknisk karaktär och utöka din förståelse för system och IT. Du kommer utgöra en mycket viktig kugge mellan 1st line och utvecklarna. Du tycker också att det är kul att komma in i ett expanderande bolag där tillväxt står för dörren, tempot är högt och där du kommer ges möjlighet att påverka rutiner och arbetssätt.

Vi söker dig som
  • Är relativt nyexaminerad från en eftergymnasial IT-teknisk linje alternativt har erfarenhet från liknande arbetsuppgifter
  • Har kunskaper inom och erfarenhet från SQL - via studier eller jobb
  • Kombinerar att vara en detaljerad problemlösare med att ha en stark serviceförmåga i kontakt med kunder
  • Talar och skriver såväl svenska som engelska obehindrat
Det är meriterande om du:

* Talar och skriver ett tredje språk på hög nivå

Som person är du problemlösande ut i fingerspetsarna och har en stark motivation att reda ut orsaker till problemet, komma fram till lösningar och använda kunskaperna i framtiden. Du kombinerar detta med att vara serviceinriktad överträffa kundens förväntningar. Vidare är du uthållig i de fall uppgifterna blir långdragna och kräver tålamod. Sist men inte minst är du givetvis ansvarstagande och sätter stor vikt vid att göra ditt arbete så bra du någonsin kan!

Övrig information
  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid
  • Lön: Fast enligt överenskommelse
  • Placering: Alvik, Stockholm
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och xx önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Academic Work
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Urkund är företaget som älskas av lärare över hela landet, Norden och numera fler och fler delar av världen. Med sitt automatiska textigenkänningsverktyg kan inkommande uppsatser, hemtentor och projektarbeten stämmas av mot redan etablerade verk för att på så sätt förhindra plagiat och fusk. Denna produkt frigör värdefull tid och resurser men det finns även bevisade förebyggande effekter och pedagogiska aspekter med systemet.