1-st Line Helpdesk till Karolinska Institutet

1-st Line Helpdesk till Karolinska Institutet

Har du erfarenhet av att arbeta med IT-support och har ett stort intresse för IT? Nu söker vi en ny medarbetare till Karolinska Institutets IT-Helpdesk. Vill du jobba med användarsupport i en internationell miljö? Läs vidare!

Information om uppdraget

Du erbjuds

Som IT-support inom första linjen kommer du arbeta med att ta emot inkommande IT-relaterade ärenden från användare så som forskare och annan personal på KI, både på plats och distans. Ärendena inkommer via både telefon och mail. KI-personalen är placerad på flera ställen i Stockholmsområdet, framförallt i Solna och Flemingsberg. Det är en internationell miljö, vilket gör att det är viktigt att kunna kommunicera obehindrat på både svenska och engelska.

Du kommer att arbeta måndag-fredag mellan 08-16.30.

Uppdraget är initialt fram tills årsskiftet, men det finns goda chanser till förlängning förutsatt att båda parter är nöjda med samarbetet. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Karolinska Institutet.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter

Support kommer att ges till både PC och Mac. Supportområdet kan innefatta hårdvara, mjukvara, infrastruktur, telefoni m.m. Exempel på övriga arbetsuppfter är:
  • Kommunicera på ett sätt som upplevs professionellt av kunden
  • Analysera och lösa ärenden
  • Registrera och återkoppla ärenden
  • Hantera användarkonton
  • Support och handhavandefrågor
  • Felsökning/felavhjälpning och felanmälan
  • Kontaktyta mot leverantörer
  • Beställning
  • Follow-me-print/Lokala skrivare
  • Datorhantering
  • Bidra till, och främja, ett positivt samarbetsklimat på arbetsplatsen.
  • Sprida kompetens till kolleger
  • Dokumentera sitt arbete
  • Hålla ordning på sin arbetsplats och det material som används.
  • Ny och ominstallation av PC och MAC.
  • Projektresurs i migreringsarbete.
Vi söker dig som

Tjänsten passar dig som tidigare har arbetat med support till kunder via telefon, har ett stort IT-intresse och viljan att lära dig mer!
  • Erfarenhet på minst 1 år av arbete i helpdesk eller IT-supportfunktion.
  • Gedigen generell kunskap inom IT, användning, installation, felsökning, HW/SW.
  • Mycket god kunskap om både PC och Mac.
  • Erfarenhet av att jobba i ärendehanteringssystem.
  • Flytande svenska och engelska i både tal och skrift.
Som person är du hungrig på att lära dig nya arbetsuppgifter och du brinner för supportområdet. Du är pedagogisk lagd och föredrar att arbeta på ett strukturerat sätt för att få god överblick över ditt arbete och för att kunna prioritera dina arbetsuppgifter på bästa sätt. Vidare ser vi att du är en kommunikativ person med en hög servicekänsla, och du är intresserad av att möta människor eftersom du kommer ha många kontakter med användare, leverantörer och kollegor på avdelningen.

Personliga Egenskaper
  • Serviceinriktad
  • Ansvarstagande
* Självgående
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Övrig information
  • Start: 1 september eller enligt överenskommelse
  • Omfattning: Heltid, fram tills årsskiftet med god chans till förlängning
  • Placering: Solna eller Flemingsberg
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.