Är du BYNs nya medarbetare med ansvar för administration och kommunikationsfrågor?

Är du BYNs nya medarbetare med ansvar för administration och kommunikationsfrågor?

På Byggnadsindustrins Yrkesnämnds (BYN) kansli i Hägersten sitter ett glatt och prestigelöst gäng som tillsammans arbetar för att säkerställa kompetensen i bygg- och anläggningsbranschen. De söker nu dig som är en administrativ stjärna, som har ett extra gott öga för kommunikationsfrågor och ekonomiadministration och vill få chansen att kombinera dessa tre. Är det dig de söker?

Information om uppdraget

Byggnadsindustrins Yrkesnämnd (BYN) arbetar för att det inom bygg- och anläggningsbranschen ska finnas välutbildade och kompetenta yrkesarbetare, som kan utvecklas och anta framtidens utmaningar. Genom att vara tydliga med branschens krav och samverka med gymnasieskolor, vuxenutbildare och företag verkar BYN för en bred och allmänbildande grundutbildning som i kombination med färdigutbildning i företag ger blivande yrkesarbetare de kunskaper och färdigheter som krävs i branschen.

Rollen som administratör hos BYN kommer vara lika bred som den kommer vara varierande och framförallt rolig! I dagsläget arbetar tre personer med administrativa uppgifter inom olika fokusområden och likt dem kommer du i denna roll ha ditt eget fokus och ansvarsområde. Dels innebär det att du har en stöttande funktion gentemot kansliets redovisningsekonom men även att du kommer ha din egen hjärtefråga; marknadskommunikation. Kansliet sitter i ljusa och trevliga lokaler i Hägersten och har mycket att tacka för att de är mindre till storleken; framförallt den familjära och vänliga stämningen som råder men även att det alltid finns någon nära till hands om man vill bolla tankar och idéer. Likt de andra på kansliet rapporterar du till kanslichefen som även kommer se till att du får en bra introduktion och god grund att stå på från start.

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer att anställas direkt av Byggnadsindustrins Yrkesnämnd.

Arbetsuppgifter

Som administratör kommer du i huvudsak arbeta med tre områden; administration kopplat till BYNs register, kommunikation/informationsfrågor och ekonomiadministration. Det kommer med andra ord att vara en bred roll där de olika delarna kommer ta olika stor plats beroende på period och behov. Du förväntas själv att planera upp arbetet utefter behov och du kommer till exempel att:
  • Ansvara för administrationen kopplat till BYNs informationsregister
  • Ansvara för att BYNs kommunikation externt via sociala medier, hemsidan och informationsmaterial i både tryck och digitalt är uppdaterade, attraktiva och utvecklas till att nå ut till fler
  • Rapportera i BYNs olika kanaler vid relevanta event och tävlingar
  • Uppdatera intranätet
  • Representera BYN i det löpande utbytet med externa parters kommunikatörer
  • Utföra enklare ekonomiuppgifter löpande och täcka upp för kansliets redovisningsekonom när behov uppstår under exempelvis semestertider
  • Likt alla på kansliet agera supporterande vid inkommande samtal gentemot lärlingar, handledare, lärare och företag i utbildningsrelaterade frågor
Tjänsten kommer att innebära vissa nationella och internationella resor, vilket kan omfatta ca. 10-20 övernattningar per år i samband med konferenser och vissa event, som yrkes-SM, EM och VM. Tjänsten passar dig som trivs i en roll med varierande fokus och stimuleras av att växla mellan uppgifter och ansvarområden.

Vi söker dig som
  • Har en relevant gymnasial utbildning
  • Har minst 3-5 års erfarenhet av administrativt arbete
  • Har erfarenhet av att ha arbetat med kommunikationsrelaterade uppgifter så som sociala medier, hemsidor eller annat relevant
  • Har goda kunskaper i Office-paketet
  • Har erfarenhet av att ha arbetat med affärssystem
  • Är obehindrad i svenska och engelska i både tal och skrift då det används i dagliga arbetet
Det är meriterande om du
  • Har en relevant eftergymnasial utbildning
  • Har en grundläggande förståelse för ekonomi och kanske till och med arbetat med ekonomiadministration
Som person är det viktigt att du besitter en effektiv och serviceinriktad sida då du kommer att ha många interna såväl som externa kontaktytor och förväntas agera tillmötesgående och lösningsfokuserat. Vidare innebär en stor del av rollen att du ska kommunicera både muntligt och skriftligt vilket erfordrar att du besitter en god kommunikativ förmåga. Då du kommer att växla arbetsuppgifter och fokus på daglig basis behöver du vara strukturerad och även självgående då du självständigt kommer att driva ditt arbete framåt.

Övrig information
  • Start: Mars/April, med hänsyn till uppsägningstid
  • Omfattning: Heltid, 6 månaders provanställning / tillsvidare
  • Lön: Enligt överenskommelse
  • Placering: Hägersten, Stockholm
  • Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Byggnadsindustrins Yrkesnämnds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work.
  • Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
  • Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på stn05@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!
Om oss

Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Academic Work
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

BYN står för Byggnadsindustrins Yrkesnämnd och arbetar med yrkesutbildningsfrågor kopplade till Bygg- och anläggningsbranschen. BYNs kansli har f n 8 anställda som i huvudsak arbetar med service till BYN-personal i landets 24 BYN-regioner, skolor, företag, elever/lärlingar och BYNs parter. Parterna är Sveriges Byggindustrier, Byggnads, Maskinentreprenörerna och Seko.