Älskar du service och vill jobba 80% på KONE i Kista?

Älskar du service och vill jobba 80% på KONE i Kista?

Passar det dig att arbeta kortare dagar? Har du erfarenhet inom service och vill arbeta på bolaget som flera år i rad utsetts till ett av världens mest innovativa företag av Forbes Magazine? Vi utökar nu kundtjänsten med en medarbetare till KONE som är verksamma inom branschen för hissar, rulltrappor och automatiska dörrar. Arbetet är spännande och varierande då det innebär kontakt såväl med tekniker som med privat- och företagspersoner som inkommer med frågor, felanmälningar och larm. Sök jobbet redan idag, då vi jobbar med löpande urval!

Information om uppdraget

Academic Work söker för KONEs räkning en Service Coordinator till huvudkontoret i Kista! Du kommer att arbeta mån-fre i en tjänst med 80% omfattning och dina arbetstider kommer vara kl. 07:00-13:00. Starten är omgående och tjänsten startar med en gedigen utbildning.

Du erbjuds
  • En social arbetsroll med varierade arbetsuppgifter inom kundtjänst & larmcentral
  • En arbetsplats med högt i tak och innovativt tänkande
  • En dedikerad konsultchef under hela din anställningsperiod
Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos KONE. Deras intention är att konsulten vi söker, likt de som finns där idag, kommer att bli en långsiktigt och naturlig del av arbetsstyrkan.

Då KONE är ett utav världens största bolag globalt finns alla möjligheter för karriärsutveckling om man visar framfötterna och gör ett bra jobb. I den här rollen kommer du utgå från det Skandinaviska huvudkontoret och har all möjlighet att få ett stort kontaktnät och ta plats internt med ditt personliga varumärke.

Arbetsuppgifter

Som service coordinator kommer du att sitta i ett öppet kontor tillsammans med resten av dina kollegor. Dina arbetsuppgifter kommer bestå av att via telefon ta emot felanmälningar från kunder och privatpersoner. Du kommer tillsammans med dina kollegor arbeta mot att nå företagets högt uppställda servicemål.

Du kommer till exempel att:
  • Identifiera säkerhetssituationer och hantera dessa genom att lämna lämpliga anvisningar
  • Administrera arbetsorders som inkommer från KONES kunder
  • Hantera ett ärende till dess att ärendet accepterats av en tekniker
Vi söker dig som
  • Har erfarenhet av service sedan tidigare, med fördel genom kundtjänst (detta ses som meriterande erfarenhet)
  • Behärskar svenska i tal och skrift då KONES koncernsspråk är svenska
  • Du har telefon- och datorvana
  • Har goda kunskaper i engelska
För att lyckas väl i rollen som servicemedarbetare hos KONE krävs det att du är fokuserad på att hjälpa deras kunder och dina kollegor. Du är en glad och positiv person som gillar att arbeta i en miljö där tempot stundtals är högt. Du kommer att ha mycket kontakt med företagskunder, privatpersoner, servicetekniker och arbetsledare vilket kräver god samarbetsförmåga. Du är en utpräglad lagspelare och har även förmågan att prestera individuellt. Vidare ser vi även att du förstår vikten av ett gott och professionellt beteende på en seriös arbetsplats.

Som person är du:
  • Ansvarstagande
  • Strukturerad
  • Serviceinriktad
ÖVRIG INFORMATION
  • Start: Omgående, start 6 månaders anställning med god chans till förlängning då uppdraget och samarbetet är på lång sikt
  • Omfattning: 80%. Arbetet är förlagt måndag-fredag och arbetstiderna kommer vara 7-13.
  • Placering: Kista
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Kone's önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
* Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Försäljning, Kundservice
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (58 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

KONE är ett av världens ledande företag när det gäller innovativa totallösningar för installation, underhåll och modernisering av hissar, rulltrappor, portar och automatdörrar. KONE erbjuder smidiga, säkra och bekväma förflyttningar åt flera hundra miljoner människor i alla delar av världen varje dag. Vi tror på att förbättra prestationer genom att inspirera, engagera och utveckla våra medarbetare.