Teknisk Säljsupport

Teknisk Säljsupport

Teknisk Säljsupport Critical Infrastructure Scandinavia, ASSA ABLOY Global Solutions

ASSA ABLOY Global Solutions is dedicated to reimagining how people move through their world, whether that world is a cruise ship, student accommodation, hotel, construction site, power plant or senior care facility. Our expertise in customer journey mapping, innovation and service design leads to the invention of new security solutions that create value for our clients and exceptional experiences for end users.

Critical Infrastructure enheten inom ASSA ABLOY Global Solutions expanderar och etablerar en ny säljenhet i Skandinavien. Vi letar efter en teknisk säljsupportroll för att erbjuda sälj- och lösningssupport till våra återförsäljare, integrationspartners och slutkunder inom Sverige men med tiden även mot Danmark och Norge. Vi erbjuder en tjänst inom ett globalt, internationellt bolag med möjligheter till personlig utveckling nationellt och internationellt.

Tjänsten baseras i Sverige (Stockholmsregionen) med hybridarbetsmöjligheter. Tjänsten innehåller resor inom Sverige med enstaka besök till Danmark och Norge.

Arbetsuppgifter
  • Aktivt driva specifikationsarbetet mot nya säljmöjligheter via slutkunder, återförsäljare och partners
  • Planera och genomföra försäljningsaktiviteter och stötta våra kunder med hårdvaru-och mjukvaruproduktteknisk expertis via telefon och på plats
  • Administrera och uppdatera projekt i CRM-systemet
  • Aktivt samarbeta med andra ASSA ABLOY enheter i regionen för att maximera säljmålen
  • Bygga långsiktiga relationer med slutkunder, återförsäljare och partners
  • Skapa och genomföra tekniska utbildningar samt ge input för vidareutveckling av dessa
  • Hjälpa till med och medverka på mässor, utställningar och andra marknadsföringsaktiviteter
Vi tror att du har
  • Minst gymnasieutbildning helst med teknisk inriktning
  • 2-3 års erfarenhet av försäljning, gärna mot återförsäljare och av teknisk karaktär
  • Kunskap inom nätverkslösningar (TCP/IP) och IT servicelösningar
  • Arbetslivserfarenhet utav komplexa säkerhetslösningar är starkt meriterande
  • Kunskaper inom mjukvaruintegration (API/SDK) är meriterande
  • Förmåga att att navigera större affärer med många intressenter
  • Goda kunskaper i hela Office-paketet
  • Talar och skriver svenska samt engelska obehindrat
  • Förståelse av danska och norska är meriterande
  • B-körkort
Vi tror att du är
  • Resultatorienterad och initiativtagande för att lösa problem och komma fram till nya sätt att arbeta på
  • Ivrig att lära och utveckla nya färdigheter
  • Självgående samt hanterar din tid och arbetsbelastning därefter
  • Bra på att bygga relationer med andra medarbetare och kunder
  • Ansvarsfull och pålitlig
  • Pedagogisk och kommunikativ

Mer om kontakt och ansökan

Critical Infrastructure är en del av ASSA ABLOY Global Solutions och är på en resa full av potential och möjligheter! En resa där engagerade och passionerademedarbetare är med och förändrar branschen, revolutionerar verksamheten och omdefinierar framtiden.

Vill du vara med på vår resa? Varmt välkommen med din ansökan redan idag dock senast 31 augusti 2022. Urval och intervjuer sker löpande. Inga ansökningar tas emot via mail eller post, utan endast via att du skickar in en ansökan. Frågor om tjänsten kan du ställa till Ergin Kulenovic, ergin.kulenovic@assaabloy.com
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Data & IT, Teknik & Ingenjör, Teknisk rådgivare & Försäljningsingenjör
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida https://www.assaabloy.com/group/en
Sista ansökningsdag 27 aug 2022 (19 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

We are the ASSA ABLOY Group

Our people have made us the global leader in access solutions. In return, we open doors for them wherever they go. With nearly 50,000 colleagues in more than 70 different countries, we help billions of people experience a more open world. Our innovations make all sorts of spaces - physical and virtual - safer, more secure, and easier to access. As an employer, we value results - not titles, or backgrounds. We empower our people to build their career around their aspirations and our ambitions - supporting them with regular feedback, training, and development opportunities. Our colleagues think broadly about where they can make the most impact, and we encourage them to grow their role locally, regionally, or even internationally. As we welcome new people on board, it's important to us to have diverse, inclusive teams, and we value different perspectives and experiences.