Ekonomiassistent för ansvar av kundreskontra i Rosersberg!

Ekonomiassistent för ansvar av kundreskontra i Rosersberg!

Dina arbetsuppgifter

I din roll som ekonomiassistent med kundreskontraansvar är dina primära uppgifter att ansvara över kundreskontran för tre bolag med stöttning av inbetalning och fakturering. Du arbetar självständigt i din roll men nära dina två ekonomiassistentkollegor som har egna ansvarsområden. Som ansvarig för kundreskontran kommer du bland annat arbeta med: - Inläsning och registrering av inbetalningsfiler - Hantera inkassoförslag - Hantera avstämningar och regleringar av kundres- och leverantörsreskontran. Du kommer ha kontakt med många delar av organisationen, till exempel bolagets säljare om det saknas information i fakturor som ska skickas till kunder. Du arbetar måndag-torsdag mellan 08.00-17.00 och på fredagar 08.00-16.00.

Din profil

För att trivas i denna roll tror vi att du är framåt med skinn på näsan. Du har förslagsvis läst ekonomi på gymnasienivå och sedan byggt på med någon eftergymnisial utbildning inom området. Du är strukturerad och gillar att arbeta administrativt med siffror. Det är meriterande om du tidigare arbetat i Microsoft NAV, Visma Administration eller Visma Bokslut. Tidigare kan du antingen ha arbetat inom kundreskontra eller leverantörsreskonstra.

Om oss

Studentwork är ett av Nordens ledande konsult- och rekryteringsföretag specialiserade på studenter och utexaminerade kandidater med upp till fem års arbetslivserfarenhet. Vi erbjuder främst tjänster inom ekonomi, försäljning/marknadsföring, teknik och administration. Vi är experter på att matcha våra kunders behov med kandidaternas egenskaper och kompetens. Hos oss kommer kulturen först och vår verksamhet styrs av våra värderingar: Always Deliver, Be Creative, Take Responsibility och Share Fun.
Mer info
Kontaktperson Elvira Johansson
Telefon 720 33 95 35
Område Stockholms stad
Yrkesroll Bygg & Hantverk
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag 31 aug (10 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vi söker nu för vår kund ABT Bolagens räkning en ekonomiassistent med ansvar för deras kundreskontra. ABT Bolagen sitter i fräscha lokaler i Rosersberg och är just nu inne i en expansiv fas och behöver stärka upp deras ekonomiavdelning som idag består av tre personer med ekonomichef inkluderad. Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att det är Studentwork som sköter hela rekryteringsprocessen samt att det är hos oss du blir anställd. Efter fyra månaders konsultuppdrag finns möjlighet till anställning direkt hos ABT Bolagen, under förutsättning att alla parter är nöjda över samarbetet. Vi tillämpar en löpade rekryteringsprocess vilket innebär att tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Du är därför välkommen att skicka in din ansökan redan idag!