Operativ Kundservicechef till anrika AB Nymans Ur 1851

Operativ Kundservicechef till anrika AB Nymans Ur 1851

AB Nymans Ur 1851 söker en operativ och passionerad Customer Service Manager

Vi söker nu en person som ska vara med och ta kundservice till en helt ny nivå. Du kommer vara del i att utveckla kundserviceorganisationen, processer och arbetssätt tillsammans med andra enheter i bolaget. Du har det lilla extra att ge till kunder genom mail och telefon och även de fall du befinner dig i butik förväntas du hålla hög klass på bemötande. Vår kundtjänst ska vara en proaktiv avdelning som alltid går extra-milen för våra kunder (och kollegor) genom sin service och fingertoppskänsla. Är det du?

Vår Customer Service Manager kommer förväntas ge kunder den absolut bästa upplevelsen och bemötande. Vi har mycket höga förväntningar på att du levererar i enlighet med uppsatta mål, utifrån våra värderingar och är prestigelös. Du kommer att vara operativ genom att bemöta och hjälpta kunder med deras behov, i telefon och via mail. Ditt arbete både dagliga och det du är med och utvecklar, förväntas bidrar till ökad försäljning och hålla högsta kvalitet.

Vi är i en spännande fas där vi digitaliserar mera och du kommer att vara involverad i vissa projekt kring det. Därför innehåller tjänsten även framåt arbete med e-commerce och till exempel orderhantering. Eftersom att du kommer vara delaktig i att utveckla enheter behöver vi dig med bra erfarenhet kring utveckling och digitalisering av kundservice.

I tjänsten kommer bland annat följande ansvarsområden ingå:
  • Besvara förfrågningar via mail – inom utsatt tid och med exceptionell känsla
  • Driva försäljning digitalt bland annat genom att maximera försäljningen i kundkontakterna
  • Bidra till utvecklingen av kundserviceprocesser och struktur
  • Kontinuerligt hålla dig uppdaterad på lagersaldon och modeller
  • Bemöta kundklagomål i samtal och skrift
  • Administration
  • Implementera processer, strategier och arbetssätt

Du kan jobba tillsammans med olika team genom hela organisationen för att skapa en så attraktiv miljö som möjligt för våra kunder. Din mentala inställning är alltid lösning och proaktivitet och hela tiden med fokus på att stärka kundupplevelsen. Du har ett starkt personligt ledarskap som driver dig till framgång.

Vi ser att vår framgångsrika Customer Service Manager:
  • Är väl bevandrad med hela Microsoft Office-paketet
  • Är strukturerad i ditt sätt att arbeta
  • Klarar av att arbeta under press och trivs i fartfyllda miljöer
  • Är passionerad i arbetet och brinner för kundservice

De kvalifikationer och erfarenheter vi ser att du behöver är:
  • Erfarenhet från att ha byggt upp, eller varit med att utveckla en kundserviceorganisation
  • Någon typ av utbildning inom området (retail, kundservice eller liknande)
  • Ha minst två års erfarenhet från CRM-system så Hubspot eller Salesforce
  • Har minst två års erfarenhet från Retail eller Kundservice
Arbete inom lyxsegmentet är meriterande.

Har du ett genuint intresse för och/eller erfarenhet från att ha jobbat med kvalitetsur och smycken är det meriterande och ger dig en bra grund att stå på.

Självklart är det ett krav att du är utomordentligt skicklig när det gäller både skriftlig och muntlig kommunikation på både svenska och engelska.

Vi sätter stor vikt vid personlig lämplighet.

Vad kan AB Nymans Ur 1851 ge dig?
Du kommer att vara en del i teamet på totalt ca 70 personer totalt där alla, (oavsett roll) aktivt arbetar för att skapa den bästa arbetsplatsen där man som medarbetare mår bra och utvecklas samt ger den bästa upplevelsen till våra kunder.

Varje individ förväntas ta ansvar för sina uppgifter och jobba aktivt med att utveckla sig själv och organisationen. Vi kallar det personligt ledarskap.

Bolaget kommer ge dig en spännande miljö att arbeta i med fantastiska produkter och ett team som är drivna mot framgång där alla ställer upp för varandra.

Om tjänsten
Omfattning: 100%
Startdatum: enligt överenskommelse, omgående

Att söka...
Du ansöker genom att klicka på Ansök nu.
Vi ser gärna att du skickar med ditt CV samt personliga brev där du beskriver varför du är rätt person för rollen

Kanske dyker rätt person upp snabbt och därför kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Intervjuer sker fortlöpande.

Ansökningar utan relevant bakgrund kommer inte att hanteras i urvalet.

Varmt välkommen med din ansökan!
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Försäljning, Kundservice, Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida https://nymansur.com/
Sista ansökningsdag 6 dec 2020 (47 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Sedan starten 1851 har AB Nymans Ur 1851 varit ett familjeföretag och alltid strävat efter att erbjuda den mest professionella servicen, den mest exklusiva varumärkesportföljen och att överträffa kundernas förväntningar.

Bolaget är en av de mest kända återförsäljarna av exklusiva klockvarumärken i Sverige, med fyra butiker i Stockholm och Västerås, en serviceavdelning och personal med expertkunskap.