Ekonomiassistent till AB Franska Bukten i Stockholm

Ekonomiassistent till AB Franska Bukten i Stockholm

Har du erfarenhet av en roll som ekonomiassistent och vill fortsätta utvecklas inom området i en bred roll med många ansvarsområden? Hos AB Franska Bukten erbjuds du en roll där du får möjligheten att utvecklas inom ekonomi tillsammans med bolagets ekonomiansvarige.

I rollen som ekonomiassistent kommer du ansvara för en rad olika områden inom ekonomifunktionen. Du kommer ha en central roll och fungera som en viktig länk på företaget, såväl internt som externt.

Dina arbetsuppgifter

  • Hantera och ansvara för att leverantörsfakturor registreras, attesteras och konteras.
  • Ansvara för att utföra betalningar och ha det slutgiltiga ansvaret för att allt blir korrekt och görs i tid.
  • Hantera och ansvara för att kundfakturor registreras, kontrollera och registrera inbetalningar, samt övriga arbetsuppgifter inom kundreskontra.
  • Sköta den löpande redovisningen/bokföringen.
  • Genomföra konto- och balansavstämningar samt vara delaktig i bokslutsarbete.
  • Ansvara för momsredovisning och skattedeklarationer.
  • Administrera/administration av löner.
  • Hantera supportärenden och mail samt ha kontakt med kunder, leverantörer och anställda.
  • Arbeta med kontinuerlig utveckling av rutiner och processer på ekonomifunktionen och med förbättringar i digitaliserings-processen.
  • Hantering av in- och utgående post.


Erfarenhet

Vi söker dig som har några års erfarenhet av arbete på en ekonomiavdelning. Du har relevant ekonomiutbildning antingen från universitet eller yrkeshögskola. Du tycker om att arbeta i ett högt tempo och trivs när det händer saker. Då arbetet innebär mycket kontakter med kunder, leverantörer och anställda är det viktigt att du trivs i en serviceinriktad roll och är lösningsorienterad.

Meriterande:
  • Erfarenhet av att arbeta i Visma Adminstration och Visma lön

Personliga egenskaper

Som person är du kvalitetsmedveten, ansvarsfull och strukturerad i ditt arbete. Samtidigt som du är flexibel i ditt arbetssätt med en god förmåga att planera och prioritera dina arbetsuppgifter. I rollen som ekonomiassistent är det viktigt att du är både hjälpsam och prestigelös. Du måste ha lätt för att samarbeta och ha god kommunikationsförmåga med samtliga delar av organisationen. För att trivas långsiktigt i rollen är det även viktigt att du har en positiv attityd och gillar att bidra till den goda stämningen på kontoret.

Låter vårt företag intressant - Vill du vara med att bidra med ditt engagemang och din kunskap?

Tjänsten är en heltidstjänst med omgående tillträde med hänsyn till uppsägningstid.

Var vänlig skicka din ansökan snarast möjligt, dock senast 2019-12-31. Urval kommer ske löpande.

Ansökan samt eventuella frågor tas emot via epost:
rekrytering@franskabukten.se
Mer info
Kontaktperson Barbro Jönsson
Telefon 086690880
Email Mejla Barbro Jönsson
Område Stockholms stad
Yrkesroll Ekonomi, Ekonomiassistent
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.franskabukten.se
Sista ansökningsdag 31 dec 2019 (42 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

AB Franska Bukten är ett växande konsult- och serviceföretag inom fastighetsteknik.

Vi är i dagsläget ca 30 medarbetare som arbetar med OVK-besiktningar, energiberäkningar, ventilationsservice och entreprenader. Vi arbetar framförallt i Stockholm och kringliggande kommuner men är även verksamma i Uppsalaområdet och har sedan 2015 ett lokalkontor i Sandviken. Vi har varit verksamma sedan 2008 då vi startade vår verksamhet från lokaler i Franska bukten vid Slussen i Stockholm. Numera har vi kontorslokaler på Johan Skyttes väg i Älvsjö.