Tikkurila söker Kundservice över sommaren

Tikkurila söker Kundservice över sommaren

Vad erbjuder vi?

Tikkurila är en ledande nordisk färgleverantör, känd för sina starka varumärken, höga kvalitet och professionella tjänster, vilket möjliggör den bästa tänkbara användarupplevelsen på marknaden.

I Sverige har Tikkurila drygt 200 medarbetare som aktivt arbetar med att inspirera och skapa färgstarka upplevelser som lyfter människors vardag. Det lyckas vi bra med - mycket tack vare våra omtyckta och marknadsledande varumärken Alcro, Beckers och Tikkurila.

Vem söker vi?

Som Kundcentermedarbetare hos Tikkurila kommer du att arbeta i telefon och med mejl. Under sommarsäsongen ökar en del av de ärenden som hanteras av Kundcenter där du avlastar den ordinarie personalen genom att främst arbeta med order. I din roll behöver du vara serviceminded då kundernas upplevelse i sin kontakt med Tikkurila är otroligt viktig. Vi ser gärna att du har erfarenhet från något serviceyrke och att du har vana av personligt bemötande, gärna via telefon och mejl. Arbetet med order innebär även att du behöver en administrativ ådra och att du är noggrann och följer den uppsatta processen för att kunden ska få korrekt artiklar så snabbt som möjligt.

Som person är du social, kundorienterad, professionell, och skulle du tycka om färg och form är det bara roligt. Du hanterar givetvis svenska obehindrat i tal och skrift.

Är det dig vi söker? Ansök idag då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du frågor om tjänsten är du mer än välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Joel Claeson.

Vad innebär rollen?

Alcro, Beckers och Tikkurila är alla ledande varumärken inom färgbranschen. Tikkurilas Kundcenter i Hammarby Sjöstad söder om Stockholm, hanterar teknisk frågeställning om färg, kulörer, order samt fakturakorrigeringar. Kundcenter arbetar främst med telefon och mejl där alla ärenden hanteras i deras affärssystem AX. Alla som arbetar på Tikkurila är otroligt passionerade för produkterna och för att kunderna ska få ett personligt, professionellt och kunnigt bemötande.

Som sommarpersonal ser vi gärna att du är tillgänglig för arbete på heltid måndag till torsdag 08-16.30 och fredagar 08-15:45 från någon gång i april till slutet av september. Under denna period kommer du att bli upplärd främst inom orderhantering och du arbetar mot vänliga kunder som ofta talar med Kundcenter.

Tjänsten är en bemanningslösning där du blir anställd av 2Complete och jobbar som konsult hos Tikkurila.

2Complete

Varför skall du bli konsult hos oss?

Som konsult hos oss omfattas du alltid av kollektivavtal. Detta ger dig bland annat avtalsenliga villkor gällande semester, pension, lön och friskvårdsbidrag.

Vi är din partner i arbetslivet. Som konsult får du utöver din chef på arbetsplatsen även en engagerad konsultchef vars främsta fokus är att se till att arbetsplatsen och rollen du befinner dig i är den perfekta matchen för dig och din utveckling.

2Complete Group samt alla dess dotterbolag är auktoriserade medlemmar inom Kompetensföretagen, Almega samt Svenskt Näringsliv och har varit det sedan 2011.

2Complete Group är även utnämnt till Gasellföretag 2022. En utmärkelse som tilldelas Sveriges mest hälsosamma och snabbast växande företag.
Mer info
Kontaktperson Joel Claeson
Email Mejla Joel Claeson
Område Stockholms stad
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Säsongsjobb
Sista ansökningsdag 28 apr 2023 (90 dagar kvar)