Vi söker en Country Manager Finland till vår kund inom bank och finans

Vi söker en Country Manager Finland till vår kund inom bank och finans

Dina arbetsuppgifter

Just nu söker vi dig som kan axla rollen som Country Manager Finland hos vår kund inom bank och finans.
Vår kund befinner sig i en stark tillväxtresa och kommer under 2019 ta mark i ett nytt land och expandera till Finland. Därav söker vi nu en driven och analytisk Landschef som kan ta en ledande roll i att bygga upp och driva Advisa Finland.

I rollen som Country Manager Finland har du ett övergripande ansvar för att sätta upp och utveckla den Finska affären. Du kommer i ett initialt skede ansvara för att införa och anpassa processer och strukturer till den nya marknaden samt etablera affären. I takt med att affären växer kommer du att rekrytera det team som behövs, samt även öppna ett fysiskt kontor i Helsingfors.

Initialt kommer du att samarbeta med Expansionschefen som kommer att stötta dig i arbetet med att öppna upp den nya marknaden. I takt med att Finland blir en självständig enhet kommer du rapportera till bolagets VD och bli en del av ledningsgruppen.

Dina viktigaste prioriteringar i rollen kommer att vara:
  • Rekrytera, leda och utveckla finska teamet
  • Utveckla kunderbjudandet till att bli det ledande på finska marknaden
  • Öka varumärkeskännedom på finska marknaden och utveckla affären
Exempel på ansvarsområden:
  • Fullt resultatansvar för finska verksamheten
  • Formulera och exekvera på vår kunds tillväxtstrategi i Norge
  • Ansvara för att skriva avtal med partners och säkerställa att vår kund har marknadens ledande partnererbjudande.
  • Sätta och exekvera marknadsstrategin
  • Rekrytera och leda det norska teamet
Din profil

Till denna roll söker vi främst dig som har ca 5 års kvalificerad arbetslivserfarenhet efter avslutad akademisk utbildning som ekonom, ingenjör eller dylikt. Vi ser att du har jobbat på ett ledande bolag i en högpresterande bransch där höga krav ställs på analytisk förmåga och handlingskraft, t.ex. inom management consulting eller investment banking. Det är meriterande om du även har drivit eget bolag eller arbetat på ett entreprenöriellt tillväxtbolag. Flytande svenska och finska i tal och skrift är ett krav.

Som person har du ett starkt driv och är resultatorienterad. Vi ser även att du är en naturlig ledare som har en stark passion för att bygga och utveckla företag. Du är handlingskraftig och identifierar proaktivt problem och tillhörande lösningar, samt att har ett engagemang som smittar av sig. Det är även viktigt att du är beredd att flytta till Helsingfors efter den initiala perioden för att på bästa sätt skapa förståelsen för marknaden. Detta kommer att ske efter ca 6-12 månader.

Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till ansvarig rekryteringskonsult Siri Hågefalk på telefon 076-869 30 58 eller siri@2complete.se

Om 2Complete

2Complete är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som arbetar med personligt engagemang samt en passion för personal. Vår auktorisation i Kompetensföretagen ger oss i sin tur medlemskap i Almega och Svenskt Näringsliv.

Det är för oss av yttersta vikt att de personliga förutsättningarna stämmer överens mellan kund och kandidat, likväl som kompetensen. För att uppnå detta vill vi som arbetar på 2Complete skapa en så nära och personlig relation med kunder och kandidater som möjligt. Ett arbete efter dessa riktlinjer skapar förtroende och trygghet, värden som är självklara för en lyckad rekryteringsprocess. Vi rekryterar och bemannar under tjänstemannaavtalet såväl som arbetaravtalet, allt från juniora tjänster till chefer- och specialister.

2Complete är auktoriserade medlemmar inom Kompetensföretagen, Almega samt Svenskt Näringsliv och har varit sedan 2011.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Organisation & ledning, Affärsutvecklare, Projektledare
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 5 apr (15 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Mer information om företaget ges vid intervjun.