Sales Manager Frankrike sökes till Stockholm

Sales Manager Frankrike sökes till Stockholm

Dina arbetsuppgifter

Gillar du affärer, teknik och relationsskapande? Vill du arbeta på en arbetsplats där samarbete, tillförlitlighet och innovation genomsyrar verksamheten? Sök denna tjänst redan idag då urval sker löpande.

I rollen som Regional Sales Manager har du ett starkt sinne för affärsmöjligheter och att hitta nya vägar till framgång. Du har en stark social kompetens och tycker om att bygga relationer.

Din huvudsakliga arbetsuppgift är att genomdriva verksamhetens affärsmöjligheter inom Frankrike, i samspel med teknisk support och marknadsförare för regionen. Du rekryterar nya partnerskap och avslutar icke-presterande partnerskap genom att du håller upp en dialog, granskar, och coachar partners i att nå sina försäljningsmål. Du ansvarar för att skapa och hantera en plan för att nå försäljningsmål samt långsiktigtillväxt. Du kommer med hjälp av din analytiska förmåga att kartlägga hissbranschen inom Frankrike, företagets marknadsandel samt konkurrenskrafter på den marknaden. Genom partnernätverket fångar du upp trender inom produktutveckling på marknaden och förändringar i de lokala regler och lagar som rör företagets produkter, installation och service. Du kommer arbeta från det svenska kontoret i Spånga, Stockholm, och resa till Frankrike vid behov.

I rollen som Regional Sales Manager är du en förlängd arm av hela verksamheten på marknaden. Det är därför viktigt att du är serviceminded, nätverkande, positiv och genuint trivs med att vara en ambassadör för företaget i mötet med Partner, villaägare, arkitekter samt byggföretag och att du tror på produkten och lever företagskulturen. Du tar även ett ansvar i att genomföra och planera event, kampanjer och aktiviteter under årets gång.

Din profil

Vi söker dig med erfarenhet av försäljning via återförsäljare (B2B). Du pratar och skriver franska och engelska, samt gör dig förstådd på svenska. Ett tekniskt intresse och erfarenhet av partnersamarbeten internationellt är meriterande. Du vågar ta för dig och presentera nya affärer, vilket innebär att du är kommunikativ och förtroendeingivande. Du tycker om att utmana dig själv och stötta och samarbeta med andra att för att hitta vägar till framgång.

I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper. Vi söker dig som har hög social kompetens, du är duktig på att anpassa dig till olika situationer. Som person är du strukturerad och vågar tänka nytt. Du är nyfiken, vill lära, och tar gärna egna initiativ. Kompetens och stöd finns i företaget att ta del av, för att du ska kunna utvecklas och bidra desto mer i organisationen.

Varmt välkommen in med din ansökan redan idag, intervjuer sker löpande. Har du några frågor eller funderingar kring rollen är du välkommen att slå ansvarig rekryterare en signal, Matilda Dahlin 076-869 30 58 eller mejla till matilda.dahlin@2Complete.se.

Om 2Complete

2Complete är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som arbetar med personligt engagemang samt en passion för arbete och personal. Vår auktorisation i Kompetensföretagen ger oss i sin tur medlemskap i Almega och Svenskt Näringsliv.

Det är för oss av yttersta vikt att de personliga förutsättningarna stämmer överens mellan kund och kandidat, likväl som kompetensen. För att uppnå detta vill vi som arbetar på 2Complete skapa en så nära och personlig relation med kunder och kandidater som möjligt. Ett arbete efter dessa riktlinjer skapar förtroende och trygghet, värden som är självklara för en lyckad rekryteringsprocess. Vi rekryterar och bemannar under tjänstemannaavtalet såväl som arbetaravtalet, allt från juniora tjänster till chefer och specialister.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Organisation & ledning, Affärsutvecklare, Försäljning, Försäljningschef
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 30 sept 2022 (44 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vår kund tror att en bra företagskultur skapas av medarbetare som trivs på jobbet. De tror att hemligheten bakom innovativa produkter och långa affärsrelation och lönsamma affärer är att medarbetare, chefer och affärspartners trivs med varandra och på jobbet. De är GPTW certifierade och stävar efter att var bäst i industrin när de gäller försäljning, innovation, design, marknadsföring, medarbetarlojalitet och partnerlojalitet.