Redovisningsassistent till fastighetsbolag i centrala Stockholm

Redovisningsassistent till fastighetsbolag i centrala Stockholm

Dina arbetsuppgifter

I din roll som Redovisningsassistent kommer du även ha ett systemansvar för Centsoft, vilket innebär ansvar för uppdatering av konton, objekt, projekt, uppläggning och stängning av perioder och utveckling av systemet. Du kommer sköta in- och utbetalningar via fil av leverantörsinbetalningar/hyresinbetalningar och manuella betalningar. Vidare kommer dina arbetsuppgifter innebära följande:
  • Löpande bokföring
  • Momsdeklarationer
  • Avstämning av bank, hyres- och kundreskontra samt leverantörsreskontra i samtliga bolag
  • Fakturering
  • Hyresavisering
  • Bevaka utestående fodringar
  • Systemansvarig för Pagero, ett nytt system som ska implementeras
Din profil

Kompetenskrav: Vi söker dig som tidigare har erfarenhet av ovan arbetsuppgifter. Troligtvis har du arbetat som Redovisningsassistent eller Ekonomiassistent och är van att rycka in där det behövs. Du är en fena på löpande bokföring, fakturering, kravhantering och diverse förekommande administrativa arbetsuppgifter på en ekonomiavdelning. Meriterande med kunskaper i Centsoft och Pagero, men inget krav.

Personliga egenskaper: Som person är du strukturerad, lösningsfokuserad, detaljorienterad, noggrann och driven. Du är proaktiv i ditt arbetssätt och har en naturlig fallenhet för att se helheten i ditt arbete.

Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till ansvarig rekryteringskonsult Margareta Meek på telefon 070-942 59 95 eller margareta.meek@2complete.se

Om 2Complete

2Complete är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som arbetar med personligt engagemang samt en passion för personal. Vår auktorisation i Kompetensföretagen ger oss i sin tur medlemskap i Almega och Svenskt Näringsliv.

Det är för oss av yttersta vikt att de personliga förutsättningarna stämmer överens mellan kund och kandidat, likväl som kompetensen. För att uppnå detta vill vi som arbetar på 2Complete skapa en så nära och personlig relation med kunder och kandidater som möjligt. Ett arbete efter dessa riktlinjer skapar förtroende och trygghet, värden som är självklara för en lyckad rekryteringsprocess. Vi rekryterar och bemannar under tjänstemannaavtalet såväl som arbetaravtalet, allt från juniora tjänster till chefer- och specialister.

2Complete är auktoriserade medlemmar inom Kompetensföretagen, Almega samt Svenskt Näringsliv och har varit sedan 2011.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Ekonomi, Redovisningsekonom
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 22 nov 2019 (1 dag kvar)

Om arbetsgivaren

Mer information om företaget ges vid en eventuell intervju.